محمد جواد مومنی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به رکود بخش تولید در این شهرستان گفت : بخشی از رکورد کسب و کارها در منطقه ما به توان و استعداد های تولیدی و کارآفرینی خود مان برمی گردد .
وی بدون اعلام مالیات های اخذ شده در این منطقه افزود: توجه نکردن مسئولان بالادستی هم سهمی در این پس رفت اقتصادی دارد ؛ به عنوان نمونه خارج شدن فریدن از زمره مناطق محروم را می توان ضربه ای به پیکر اقتصاد رو به افول این شهرستان به شمار آورد؛ همچنین خروج امکانات و نهادهایی مانند بانک خون، دانشکده پرستاری و شاید دانشگاه پیام نور، شرکت دخانیات و از این قبیل می تواند در کاهش رونق اقتصادی و مالی منطقه موثر باشد.
وی گفت: شمار واحدهای شغلی دارای پرونده مالیاتی درکل منطقه فریدن بزرگ 6 هزار و 180 واحد است که از این تعداد چهار هزار و 146 پرونده یعنی 67 درصد مودیان از پرداخت مالیات معاف هستند.
رئیس امور مالیاتی فریدن عنوان کرد: تعداد پرونده هایی که مالیات آن ها در سال 94 در شهرستان های چهارگانه بالاتر از یک میلیون تومان بوده 288 فقره است و این یعنی 95/5 درصد مودیان ما مالیاتی کمتر از یک میلیون تومان مالیات در سال 94 پرداخت کرده اند .
رئیس امور مالیاتی فریدن تاکید کرد: اقتصاد شهرستان از نظر مالیات هیچ گونه آسیبی ندیده است و کسانی هم که اعتراض دارند به خاطر نداشتن آگاهی و وقوف آنها به میزان درآمد مالیاتی فریدن نسبت به اصفهان است.
سازمان امور مالیاتی نیز یکی از ارگان هایی است که در سال 1381 به موجب ماده 59 قانون برنامه سوم توسعه تشکیل و وظیفه شناسایی و تشخیص درآمد مشمول مالیات، مطالبه و وصول مالیات را عهده دار شد.
'مالیات' وجوهی است که دولت باید برای تامین هزینه های عمومی از اشخاص براساس قانون اخذ نماید.
منابع دریافت مالیات نیز بیشتر مالیات بر درآمد، مالیات بر ارث، حق تمبر، مالیات بر درآمد املاک، مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی و مالیات بر درآمدهای اتفاقی و مالیات بر ارزش افزوده است.
مالیات سرلوحه برنامه های اقتصادی دولت ها بوده و اقتصاد دانان و در رأس آنها مسئولان نظام مالیاتی می کوشند با شفاف سازی و تبیین نقش مالیات در گرداندن چرخ اقتصادی کشور، راهکارهایی را که موجب افزایش اعتماد عمومی و میزان مشارکت آنها در پرداخت مالیات باشد، اجرائی کنند.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861/ 6022 خبرنگار: فاطمه زمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.