به گزارش ایرنا، محسن مهر علیزاده روز یکشنبه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان، گفت: مبارزه با مواد مخدر باید بصورت یک پروژه، عملیاتی شود و این امر تنها به عنوان یک وظیفه مستمر صرفاً اداری تلقی نشود.
وی افزود: در این راستا انجام فعالیت ها و کارهای فرهنگی و ارشادی برای پیشگیری از اعتیاد ضروری است.
استاندار اصفهان تصریح کرد: آمار موجود و کاهش سن ابتلا به مواد مخدر نشانه های مطلوبی نیست و همانگونه که رهبر معظم انقلاب در این خصوص تاکید کرده اند، بحث مبارزه با اعتیاد به دلیل آثار بسیار سوء باید با جدیت تمام و با اولویت ادامه یابد.
وی مسئولیت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان را بسیار مهم دانست و گفت: کوچکترین اهمال این شورا در راستای مبارزه با مواد مخدر قابل قبول نیست.
مهرعلیزاده تصریح کرد: به رغم اقدام های خوب انجام شده در استان اصفهان برای مبارزه و پیشگیری از مواد مخدر ولی این موضوع به یک کار اداری و روند تکراری تبدیل شده است که این اقدام ها باید به جای یک وظیفه اداری و فرآیند تکراری، در جمع محدود تر و با روش و طرح جدیدتری پیاده شود.
وی به اجرای طرح های مبارزه با مواد مخدر در استان اصفهان از جمله طرح کرامت که بصورت پایلوت در شهرستان فلاورجان درحال اجراست اشاره کرد و گفت: اگر در نظر داشته باشیم که اصفهان به عنوان پایلوت مطرح شود باید رویکردهای جدید مورد توجه قرار گیرد و این فرایند به یک پروژه تبدیل شود تا با زمانبندی به اهداف خود دست یابیم.
وی تاکید کرد: در این پروژه که با یک زمانبندی و هدف مشخص طرح ریزی می شود باید وظایف همه دستگاه ها مشخص شود و به فعالیت جدی تر بپردازند.
دو شهرستان ملایر و فلاورجان در استان های همدان و اصفهان به عنوان آزمونه اجرای طرح ملی کرامت در راستای مبارزه با مواد مخدر انتخاب شده اند و قرار است این طرح در سایر شهرستان ها نیز اجرایی شود.
کیفی سازی مراکز درمان سوء مصرف مواد مخدر، تشکیل انجمن صنفی برای مراکز mmt، ایجاد مراکز ترک اعتیاد، DIC و شلتر، اصلاح قوانین، ضرورت توجه به ادامه درمان معتادان، ورود طلاب و حوزه های علمیه و ایجاد اردوگاه مناسب برای ترک اعتیاد معتادان پرخطر از جمله اهداف طرح کرامت برای مبارزه با مواد مخدر است.
استاندار اصفهان در ادامه با تاکید بر اینکه اساس کار مبارزه با مواد مخدر باید اقدام های فرهنگی باشد، افزود: کارفرهنگی و ارشادی برای پیشگیری از اعتیاد ضروری ترین امر است.
مهرعلیزاده به مشارکت موسسات خیریه و جوانان اشاره کرد و افزود: در اصفهان سمن ها در فعالیت های مختلف حضور فعال دارند و مشارکت اجتماعی مردم بسیار بالا و سرمایه ای بزرگ برای استان است.
وی با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشگاه ها، نیروی انتظامی و سایر بخش ها باید برای مبارزه با مواد مخدر استفاده شود، افزود: اگر مدیران احساس کنند که موضوع مبارزه با مواد مخدر از روند معمول و اداری خارج شده و به یک پروژه تبدیل شده است، حضور بیشتری خواهند داشت.
مهرعلیزاده استفاده از روش های دقیق علمی برای مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: در این راستا روش های دقیق و جدید باید احصا و در دستورکارقرار گیرد.
استاندار اصفهان بابیان اینکه این اقدام ها برای مبارزه با مواد مخدر باید ماهانه گزارش و روند پیشرفت بررسی شود، بیان کرد: دبیرخانه شورا باید برنامه منظمی را برای مبارزه با مواد مخدر تنظیم کند و مطالعات باید در این شورا بررسی و عملیاتی شود.
وی اضافه کرد: باید تحلیل دقیق در ابعاد مختلف اعتیاد داشته باشیم زیرا هر اقدام آگاهانه نتیجه بخش می باشد و باید برای مبارزه با این پدیده شوم از ابعاد مختلف روانشناختی و ظرفیت شبکه های مجازی بهره برداری کنیم.
مهر علیزاده با تاکید براینکه ورزش همگانی باید در دستور کار قرار گیرد، گفت: پیاده روی خانوادگی، برنامه منسجم و هماهنگ ورزش همگانی و ایجاد انگیزه و اشتیاق برای حضور خانواده ها بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.
در ابتدای این جلسه مصطفی هادی زاده دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان طی گزارشی، آخرین وضعیت مواد مخدر و اعتیاد در این استان را ارائه کرد و گفت: براساس آمار در 9 ماهه سال 96 کشفیات مواد مخدر با 23 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 23 تن رسیده است.
میانگین ابتلا به مواد مخدر در کشور 2 و 6 دهم و در استان اصفهان 1 و 9 دهم اعلام شده است.
بر اساس آمار اعلام شده از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اصفهان، در این استان حدود 96 هزار معتاد وجود دارد.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.