به گزارش ایرنا، گزارش های نهایی مالی سال 95 شرکت واحد اتوبوسرانی و حومه شهر اصفهان در مجمع عمومی شرکت با حضور شهردار اصفهان، اعضا هیات مدیره و نماینده موسسه حسابرسی منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان روز یکشنبه در پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی این کلانشهر ارائه شد.
این گزارش ها با هدف ارائه گزارش هیات مدیره بازرسان قانونی و حسابرس منتخب در مورد عملکرد سال گذشته شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان، تصمیم در مورد بیلان و تفریغ بودجه سال 95 این شرکت با نظر کمیسیون حمل و نقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات و انتخاب بازرسان قانونی برای سال 96، ارائه شد.
در این جلسه بیلان و تفریغ بودجه سال 95 این شرکت با چهار رای موافق، هفت رای مخالف و یک رای ممتنع تصویب نشد.
همچنین در این جلسه ' پورمحمد شریعتی نیا' ، ' اصغر برشان ' و سرهنگ ' رضا رضایی ' رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان به عنوان بازرسان قانونی سال 96 شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان انتخاب شدند.
شهردار اصفهان با اشاره به عدم تصویب صورت های مالی شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و جنبه های حقوقی این مساله، گفت: در واقع وقتی صورت های مالی شرکتی تصویب نشود ادامه کار آن شرکت بی معنا و مفهوم خواهد بود.
قدرت الله نوروزی افزود: زیانی که هم اکنون برای این شرکت عنوان شده در طی 20 سال گذشته جمع شده است.
وی با بیان اینکه اعضای هیات مدیره فعلی و مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی، به تازگی در این سمت ها منصوب شده اند، تصریح کرد: مشکلات مالی این شرکت به گذشته بر می گردد اما مدیران فعلی نیز باید بتوانند پاسخگو باشند.
نوروزی با تاکید بر وجود شفافیت در روند حسابرسی شهرداری و شرکت های تابعه آن، گفت: حسابرسی که برای شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان در سال آینده انتخاب می شود باید بطور پیوسته گزارش های مالی این شرکت را به اطلاع شهروندان برساند بگونه ای که در ارائه گزارش های نهایی، اطلاعات حسابرس بیشتر از مردم نباشد.
وی بیان کرد: اگر قیمت گذاری ها، اموال و دارایی های شرکت اتوبوسرانی اصفهان بصورت کامل و دقیق براساس قانون در نظر گرفته و بیان شود، بی شک زیان انباشته کمتر از رقم فعلی خواهد بود.
در این جلسه، لایحه افزایش سهم شهرداری اصفهان به مبلغ بیش از 316 میلیارد ریال در شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان تصویب شد.
شرکت نمایشگاه های استان 10 سهامدار دارد که شهرداری اصفهان و اتاق بازرگانی دو سهامدار عمده آن هستند.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان دراین جلسه گفت: برای تامین مالی عملیات تکمیلی خط یک و احداث خطوط 2 و سه قطار شهری اصفهان مذاکرات فشرده ای با بانک ها انجام شده است.
فتح الله معین افزود: قرار داد خط سوم قطارشهری اصفهان با بنیاد مستضعفان بسته شده و قرار است از فاینانس خارجی نیز برای اجرای این پروژه استفاده شود.
خاطرنشان می شود، طرح نهایی خط یک قطار شهری اصفهان ( شمال به جنوب ) به طول 12،5کیلومتر در سال 1380 مصوب و عملیات ساخت تونل آن آغاز شد.
بخش نخست قطار شهری اصفهان از شهرک قدس تا میدان شهدا بطول 11کیلومتر با 10 ایستگاه از جمله ایستگاه های قدس، بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر و کاوه پس از 14 سال در مهرماه سال 1394افتتاح شد.
مرحله دوم خط قطارشهری اصفهان حد فاصل میدان شهدا تا چهار راه تختی این شهر 12 آبان سال گذشته ( 1395 ) در مراسمی با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
خط دوم قطار شهری اصفهان نیز از شرق به غرب اصفهان و خط سوم از میدان آزادی به سمت جنوب غربی اصفهان است.
معاون مالی اداری شهرداری و سرپرست سازمان قطارشهری اصفهان خردادماه امسال از آغاز عملیات اجرایی مرحله اول خط دوم قطار شهری اصفهان از میدان زینبیه تا میدان امام علی (ع) خبر داد و افزود: بزودی مراحل انتخاب پیمانکار مرحله دوم خط 2 قطار شهری اصفهان از میدان امام علی (ع) تا ایستگاه مدرس در غرب اتوبان شهید خرازی انجام می شود.
وی افزود: خط 2 قطارشهری اصفهان تا 4 سال آینده تکمیل و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه افزود: اگر حتی میزان کمتری از این تلاش ها تاکنون انجام شده بود، احداث خط یک متروی اصفهان 17 سال طول نمی کشید.
معین در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: مبلغی براساس قانون و مصوبات صریح قانونی برای کمک به برگزاری انتخابات گذشته برای شهرداری اصفهان مقرر شده بود و لایحه آن در شورای شهر تصویب شد که در سال های گذشته بیش از 2 برابر این مبلغ و بدون اخذ مجوز و بدون شفاف سازی پرداخت شد.
وی افزود: در دوره جدید شورای اسلامی شهر اصفهان، تمام موارد اعم از هر نوع کمک، پرداخت و موارد دیگر پس از طرح در شورا و اطلاع رسانی به عموم مردم انجام شده است.
ت/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.