'محمدمهدی نوروزیان' روز شنبه در جلسه ستاد بازآفرینی شهری اردستان گفت: باید برای جلوگیری از تخلیه شهرها و بافت تاریخی آنها اقدام های بهسازی و بازآفرینی صورت گیرد و در بودجه سال 1397 نیز پیش بینی اعتبار مورد نظر برای این مهم انجام می شود.
وی افزود: در این میان ارتقای کیفیت عرصه عمومی شهرها و محله های تاریخی ضروری می باشد و در این راستا 10 طرح بازآفرینی نیز از جمله در استان اصفهان تهیه و در شهرهای اصفهان، کاشان و نایین نیز عملیاتی شده است.
فرماندار اردستان نیز بیان کرد: نزدیک به 700 هکتار بافت تاریخی در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد بازآفرینی می شود و در اعتبارات سال آینده این شهرستان نیز ردیف اعتباری برای اجرای این طرح ها به دستگاه های ذیربط اختصاص داده می شود.
علیرضا غیور اضافه کرد: دولت ها پیش تر در این زمینه فعال نبودند اما در سال های گذشته توجه ویژه ای به طرح بازآفرینی صورت گرفته و در شهرستان نیز کار مطالعات و تهیه طرح انجام شده است.
وی گفت: یکی از علت های عقب ماندگی شهرها توجه نکردن به میراث گران بهای بافت های تاریخی می باشد و در نتیجه آن نیز پراکندگی وسیع در سه شهر را شاهد هستیم که کاستی ها در خدمت رسانی مناسب به شهروندان، برخی نارضایتی ها را به دنبال داشته است.
شهردار اردستان نیز در ادامه بیان کرد: 400 میلیارد ریال برای اجرا نیاز داریم و تا کنون افزون بر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری برای مشاور و تهیه نقشه طرح باز آفرینی این شهر هزینه شده است.
محسن حیدری افزود: 199 هکتار بافت تاریخی و بیش از 69 هکتار بافت فرسوده در شهر 670 هکتاری اردستان وجود دارد و در طرح باز آفرینی هفت طرح گردشگری پیش بینی شده و سایر محله ها نیز در دست رسیدگی است.
وی گفت: 50 در صد اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح ها باید از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردم و باقی مبلغ از سوی شهرداری و دولت تامین شود.
شهرستان اردستان با 43 هزار نفر جمعیت در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشار دهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.