به گزارش ایرنا، روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان روز شنبه به نقل از محمد جواد احمدی افزود: با توجه به درخواست کارشناسی عشایر آموزش و پرورش استان مبنی بر نیاز دانش آموزان مدارس عشایری به کتاب و نبود کتابخانه در این مدارس، اداره فرهنگی و هنری استان طرح اهدای کتاب به مدارس عشایری را در اتوماسیون اداری مطرح و مورد استقبال همکاران فرهنگی قرار گرفت.
وی اظهار کرد: این طرح در هفته کتاب و کتابخوانی مطرح شد و در پی آن پنج هزار و 500 جلد کتاب در موضوعات داستانی، مذهبی و بیشتر درسی و کنکور جمع آوری و در سه سطح ابتدایی، متوسطه اول و دوم دسته بندی و توزیع شد.
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: این کتاب ها بین مدارس عشایری جرقویه سفلی، چادگان، سمیرم، دهاقان، فریدونشهر و شهرضا توزیع شد.
وی افزود: با توجه به کمبود اعتبارات و نیاز مدارس به کتاب و در راستای تقویت فرهنگی مطالعه و کتابخوانی نیاز است که دستگاه ها و نهادهای فرهنگی بیرون از آموزش و پرورش به این بحث ورود پیدا کرده و دست یاری به آموزش و پرورش دهند.
اکنون 135 مدرسه در دوره ابتدایی، متوسطه و فنی و حرفه ای کد عشایری دریافت کرده اند و هم اکنون پنج هزار و 562 دانش آموز عشایر در استان اصفهان مشغول به تحصیل هستند.
مدرسه عشایــــری به واحد آموزشی اطلاق می شود که بیـــش از 50 درصــد دانش آموزان آن را عشایر تشکیل دهند.
ت/6994 / 6022 خبرنگار:آرزو فلاح - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.