به گزارش ایرنا، فریدون الله یاری روز دوشنبه در نشست با فعالان گردشگری جمهوری مسلمان نشین باشکورتستان'(باشقیرستان) از توابع کشور فدراسیون روسیه که در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برگزار شد، افزود: استان اصفهان با وسعت بالغ بر 107 هزار کیلومتر و پنج میلیون نفر جمعیت، در قلب کشور ایران واقع شده است و با تاریخی چند هزار ساله، یکی از مراکز اصیل شکل گیری بنیان های فرهنگی و تمدنی ایران بشمار می رود.
وی تاکید کرد: وجود بیش از 22 هزار اثر تاریخی و بیش از یک سوم از صنایع دستی کشور در این استان و همچنین معرفی اصفهان بعنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی در کنار تنوع اقلیم آن، شرایطی را فراهم می آورد تا با توجه به اینکه از مجموعه چهار میلیون نفری جمعیت جمهوری باشکورتستان، سه میلیون نفرشان مسلمان هستند، به توسعه گردشگری بویژه گردشگری حلال میان اصفهان و این جمهوری پرداخته شود.
معاون گردشگری جمهوری باشکورتستان روسیه نیز در این نشست با ابراز خرسندی از حضور خود و فعالان گردشگری باشکورتستان در اصفهان تاکید کرد: ما در این جمهوری، اصفهان را نیمی از جهان که در روسیه 'نگین روسی' خوانده می شود، می خوانیم که سفر به آن آرزوی بسیاری از هموطنانمان ماست.
'گالین آزمات' تاکید کرد: مسلمانان و همچنین سایر اتباع این جمهوری آماده اند تا با توجه به اینکه سالانه 2 میلیون گردشگر از این جمهوری دیدار می کنند، روابط گردشگری خود را با ایران بویژه اصفهان گسترش دهند.
در این نشست، فعالان فرهنگی و گردشگری باشکورتستان و اصفهان به بیان دیدگاه های خود در پیوند با توسعه گردشگری میان اصفهان و باشکورتستان پرداختند.
این نشست با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، معاون گردشگری جمهوری باشکورتستان، معاون گردشگری استان و جمعی از مدیران اداره کل و فعالان گردشگری و صنایع دستی اصفهان و جمهوری باشکورتستان برگزار شد.
جمهوری باشکورتستان، تنها ناحیه مسلمان نشین روسیه با جمعیت بالغ بر چهار میلیون نفر است.
این سرزمین در آسیای میانه، میان رود ولگا و رشته‌کوه اورال قرار دارد.
جمهوری باشکورتستان 143 هزارو 600کیلومتر مساحت دارد و پایتختش 'اوفا' است. زبان‌های رسمی این جمهوری، باشقیری و روسی است.
گردشگری حلال یا 'Halal tourism' محصول جدیدی از صنعت گردشگری است که برنامه های تفریحی و گردشگری ویژه ای را برای مسلمانان تدارک می بیند.
در این نوع گردشگری، مسلمانان مایلند در برنامه های تفریحی و سفرهای خود به آداب شرعی عمل کنند و شئون اسلامی در ذبح شرعی، ارائه غذاهای حلال، جدایی قسمت های ورزشی و رفاهی مخصوص بانوان و آقایان رعایت شود.
ت/6994/6027/
خبرنگار:آرزو فلاح* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.