به گزارش روز دوشنبه ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان بدون اشاره به جزئیات این دیدار گزارش داد: محسن مهرعلیزاده استاندار و نعمت الله اکبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان در دیدار با رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مسائل و مشکلات کلان و زیربنایی استان را بررسی کردند.
مساله بودجه، درآمد و مالیات اصفهان همواره از موضوع های مورد بحث در نظام برنامه ریزی و بودجه این استان بوده است.
جمعی از مسئولان و نمایندگان مجلس استان اصفهان تاکید دارند که سرانه درآمدی با سهم اعتبارات جاری و سرانه هزینه ای در این استان، همخوانی ندارد.
رسول زرگرپور، استاندار سابق اصفهان بدون اشاره به میزان اعتبار بودجه این استان، رشد بودجه عمومی استان اصفهان در سال 96 نسبت به سال 95، را حدود 10.5 درصد اعلام و تصریح کرده بود که مصارف نیز به همین نسبت افزایش یافته است.
وی همچنین شهریور امسال عنوان کرده بود که این استان با پرداخت سالیانه 380 هزار میلیارد ریال، بیشترین مالیات را پرداخت می کند اما برای دریافت بودجه و منابع مالی در آخرین ردیف خرانه دولت قرار دارد.
زرگرپور تصریح کرده بود: استان اصفهان در چهار سال گذشته از کمترین منابع دولتی استفاده کرده است.
برخی رسانه ها به نقل از نعمت الله اکبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان، بودجه سال 96 استان اصفهان را حدود 70 هزار میلیارد ریال اعلام و عنوان کرده اند: این بودجه نسبت به سال‌های قبل بهبود یافته در حالیکه منابع در مورد استان اصفهان تعدیل شده و این یکی از گلایه ‌ها به دستگاه های مربوطه است.
حمید فولادگر یکی از نمایندگان اصفهان در مجلس نیز تاکید کرده است که اصفهان به لحاظ سرانه درآمدی در ردیف های اول جدول قراردارد اما برای سهم اعتبارات جاری و سرانه هزینه ای در رده های آخر کشور است.
وی با بیان اینکه رئیس جمهور 19 آذر امسال لایحه بودجه سال آینده را به مجلس تحویل می دهد، گفته است این انتظار از دولت وجود دارد که بودجه با برنامه ششم هماهنگ و منطبق باشد و از طرفی دیگر شاهد کم لطفی در حق استان اصفهان در زمینه اختصاص اعتبار و بودجه نباشیم و عدالت رعایت شود.
مهر علیزاده از آبان امسال سکان استانداری اصفهان را به دست گرفت و بازاریابی صنعت گردشگری، تکمیل قطار سریع السیر اصفهان - تهران و تامین منابع آبی و برطرف شدن مشکل کمبود آب در این استان را در صدر برنامه های مدیریت استان اعلام کرد.
وی، سیاست قطعی مدیریت استان را حمایت از سرمایه گذاری اعلام کرد و گفت: در این راه تمامی موانع را با کمک مردم و دستگاه های ذیربط برخواهیم داشت.
اصفهان با پنج میلیون تَن جمعیت و برخورداری از بیش از 9 هزار واحد تولیدی و صنعتی، صنعتی ترین استان کشور به شمار می آید.
این استان در سال های اخیر با چالش هایی مانند بیکاری، تعطیلی برخی واحدهای تولیدی، کمبود منابع آبی و بحران های زیست محیطی مواجه شده است.
بر اساس سند آمایش سرزمین، علم و فناوری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بعنوان محورهای توسعه این استان معرفی شده است.
ت/3011 / 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.