به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سید حسین بهشتی نژاد ' یکشنبه شب در مراسم افتتاحیه مدرسه علمیه کوثر اصفهان افزود: همواره یکی از اهداف دشمن آسیب رساندن به زنان و دختران جامعه و بنیان های خانواده بوده است که حوزه های علمیه خواهران می تواند به عنوان دژ محکمی در برابر این هجمه ها بایستد.
وی تاسیس حوزه های علمیه خواهران را یکی از حسنات و ثمرات انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: تاسیس و ایجاد حوزه های علمیه خواهران مورد تایید علما و مراجع تقلید است.
رئیس هیات امنای مدرسه علمیه کوثر اصفهان با اشاره به اینکه اسلام سفارش بسیاری به کسب علم کرده و در این مسیر تفاوتی بین مرد و زن قائل نشده است، ادامه داد: البته علمی که در اسلام ضرورت و تاکید بسیار دارد، علم اعتقادات، اخلاق و احکام دین است که هر کدام گستره های وسیعی دارد.
وی با تبریک 17 ربیع الاول، اظهار کرد: این روز به نوعی پیوند نبوت و امامت است زیرا این روز، روز میلاد پیامبر اسلام (ص) به عنوان آخرین پیامبر الهی و از سوی دیگر روز ولادت امام جعفر صادق (ع) است که احیاگر علوم اسلامی است.
همچنین مدیر حوزه های علمیه خواهران استان اصفهان در این مراسم گفت: استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت دارای 60 حوزه علمیه است.
حجت الاسلام و المسلمین ' سید مهدی ابطحی ' افزود: این نسبت نشان می دهد استان اصفهان از نظر کمی در مقایسه با تعداد جمعیت در کل کشور مقام اول را به خود اختصاص داده است.
وی اضافه کرد: در استان اصفهان 40 مدرسه علمیه برادران وجود دارد و در مقایسه با 60 مدرسه علمیه خواهر نشان می دهد حوزه علمیه خواهران در این زمینه نیز پیشی گرفته است.
مدیر حوزه علمیه خواهران استان اصفهان گفت: در حال حاضر هفت هزار طلبه خواهر در این مدارس مشغول به تحصیلند.
وی خاطر نشان کرد: 2 هزار مبلغه خواهر در استان اصفهان برای امور تبلیغی سازماندهی شده اند و علاوه بر این بسیاری از فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهر در آموزش و پرورش، دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و صدا و سیما فعالیت علمی، آموزشی و تبلیغی دارند.
حجت الاسلام ابطحی خاطرنشان کرد: نیمی از جامعه را زنان تشکیل می دهند و ضرورت دارد در این عرصه فعالیت های علمی و تبلیغی مناسب توسط بانوان انجام شود.
وی اظهار کرد: امسال نماز جماعت ویژه مدارس خواهران در 550 مدرسه آموزش و پرورش اصفهان با حضور خواهران طلبه برگزار شد.
مدرسه علیمه کوثر ویژه خواهران طلبه فعالیت علمی و آموزشی خود را از 19سال پیش آغاز کرده است و به دلیل نداشتن فضای آموزشی مناسب در مراکز استیجاری فعالیت می کرد.
زمین مدرسه علمیه کوثر به همت خانواده روضاتی وقف و پس از دو سال به همت خیرین و مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آماده بهره برداری قرار گرفت.
این مدرسه با یک هزار و 825 متر زیر بنا دارای 9 کلاس آموزشی و چهار اتاق اداری و همچنین مهد کودک ویژه فرزندان خواهران طلبه، سالن چند منظور، اتاق رایانه، نمازخانه و کتابخانه است.
7131 / 2093 ** خبرنگار: اصغر دواتگر ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.