به گزارش ایرنا، ' محمد روشن ' عصر پنجشنبه پس از بازدید از زیرساخت های دانشکده های دولتی فنی و مهندسی گلپایگان و علوم و ریاضی شهرستان خوانسار در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه ها نباید صرفا با رویکرد آموزشی و پژوهشی به فعالیت خود ادامه دهند.
وی افزود: ما به دنبال دانشگاههایی هستیم که کارآفرین، خلاق، نوآور و ماموریت گرا باشند و با ورود به مرزهای علم و فنآوری های نوین بتوانند مشکلی از مشکلات کشور را حل کنند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افرود: انتظار می رود استادان دانشگاه تحصیلات تکمیلی، پایان نامه های کارشناسی ارشد و رساله های دوره دکتری را بگونه ای تعریف کنند که دانشجویان پس از تهیه آنها در حل مشکلات کشور نقش آفرین باشند.
وی گفت: چنانچه این هدف محقق شود به ظرفیت های ملی اضافه و نقش دانشگاهها در بهبود و ارتقای وضع جامعه پر رنگ تر خواهد شد
روشن درباره بازدید از زیر ساخت های دانشگده فنی و مهندسی گلپایگان گفت: این دانشکده در 23 بهمن ماه سال 1389 موافقت اصولی ارتقای دانشکده به دانشگاه را دریافت کرد اما با وجود تلاش و پیگیری، هنوز موفق به تامین زیرساخت های لازم نشده است.
وی افزود: بنابراین مهلت یکساله داده شد تا بتواند با ایجاد 9 گروه علمی و سه دانشکده، موافقت اصولی را برای تبدیل به دانشگاه قطعی کند.
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه گفت: دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان در بدو تاسیس وابسته به دانشگاه صنعتی شریف تهران بود و به همین دلیل دارای دانشجویان و دانش آموختگان و استادان مجرب است و امید می رود با همکاری مسئولان ذیربط و مسئولان محلی زمینه ارتقای این دانشکده به دانشگاه فراهم شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه عرصه تعدادی از دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی و پژوهشی دولتی به نام دانشگاه و آن موسسات نیست گفت: طی دو سال گذشته توانسته ایم حدود 64 درصد از اسناد رسمی عرصه و اعیانی این دانشگاه ها را دریافت کنیم و پیگیر دریافت بقیه اسناد نیز هستیم.
روشن در مورد روز دانشجو نیز گفت: این روز با برگزاری برنامه ای در جریان سفر ریاست جمهوری به استان سیستان و بلوچستان در آغاز هفته وحدت گرامی داشته می شود و در سایر دانشگاهها نیز برنامه های خوبی برای روز دانشجو درنظر گرفته شده است.
همچنین فرماندار گلپایگان گفت: در سفر دولت یازدهم به اصفهان یک میلیارد و 200 میلیون تومان برای کارهای عمرانی به دانشکده فنی مهندسی گلپایگان اختصاص یافت که هنوز جذب نشده است.
' حسین فراست ' پیگیری برای جذب این اعتبار از سوی مسئولان ذیربط را خواستار شد.
یکهزار و 850 دانشجو در دانشکده فنی و مهندسی گلپایگان که از سابقه 22 ساله برخوردار است در پنج رشته مهندسی مکانیک، برق و کامپیوتر، متالورژی و مواد، صنایع و علوم مهندسی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.
شهرستان گلپایگان با حدود 90 جمعیت در 180 کیومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/7138 / 2093 ** خبرنگار: محمد حسین توفیقی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.