به گزارش ایرنا، دکتر محمود نیلی احمد آبادی روز پنجشنبه در شانزدهمین اجلاس رؤسای دانشگاه های سطح یک کشور که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، افزود: دانشگاه‌های سطح یک به این دلیل مهم هستند که تصمیم های آنها در جامعه علمی، فرهنگی و فنی و حرفه‌ای کشور اثرگذار است.
رئیس دانشگاه تهران با بیان اینکه اگر دانشگاه‌های سطح یک و برتر کشور به هم‌ افزایی فعالیت ‌هایشان بپردازند، بهترین و صادق‌ ترین مشاوران وزارت علوم خواهند بود، اظهار کرد: جامعه از دانشگاه ها انتظار دارد به توسعه هرچه بیشتر کشور کمک کنند لذا باید توانمان را بیش از پیش در کنار هم بگذاریم و هم ‌افزایی بیشتری در این زمینه داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه اجلاس روسای دانشگاه های برتر کشور باعث شد تا بتوانیم یک تعامل سازمان یافته را با کشور روسیه آغاز کنیم، گفت: تاکنون سه نشست با رؤسای دانشگاه‌های معتبر روسیه داشته ‌ایم و این نشست‌های مشترک باعث شده تا همکاری گسترده تری را با این کشور برقرار کنیم.
نیلی احمد آبادی خاطرنشان کرد: مقرر بود شبیه چنین نشستی را با دانشگاه های فرانسه برگزار کنیم که انجام نشد.
وی همچنین با اشاره به انجام همکاری های خوب مدیران دانشگاه های سطح یک کشور، بر لزوم توسعه این همکاری ها به ویژه در سطوح و رده های تخصصی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تأکید کرد و گفت: شاهد فقدان کار گروهی درون دانشگاه ها و بین دانشگاه ها در کشور هستیم که البته با اتصال به شبکه بین‌المللی و در قالب‌ برخی از طرح های ملی، کار گروهی نسبت به گذشته بهبود پیدا کرده اما باید با شبکه ای کار کردن، انجام کارهای گروهی بین دنشگاه ها گسترده ‌تر شود.
رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به چهلمین سال تأسیس این دانشگاه، مهمترین دستاورد این دانشگاه را حدود 50 هزار دانش آموخته دانست و گفت: وجود این سرمایه در داخل و خارج از کشور افتخار است.
دکتر سید محمود مدرس هاشمی افزود: پیشبرد مرزهای دانش در قالب ارائه مقالات متعدد کیفی، حل بسیاری از چالش ‌ها و مشکلات صنعت و ارائه ایده‌های جدید مانند پارک های علم و فناوری از مهمترین افتخارات دانشگاه صنعتی اصفهان است.
وی با اشاره به تدوین طرح تحول راهبردی دانشگاه صنعتی اصفهان در 2 سال گذشته، اظهارکرد: در این طرح افق 10 سال آینده دانشگاه ترسیم و برنامه عملیاتی رسیدن به این افق برای پنج سال آینده نیز تدوین شده است.
وی خاطرنشان کرد: باتوجه به مسائل مشترک دانشگاه های بزرگ و برتر و با در نظر گرفتن اهدافی از جمله تبادل تجربه های این دانشگاه ‌ها و همفکری برای روبرو شدن با چالش‌ های آموزش عالی، پیشنهاد تشکیل اجلاس روسای دانشگاه های برتر در سال 1393 از سوی دانشگاه صنعتی اصفهان ارائه و با تشکیل نخستین اجلاس در این دانشگاه، دبیرخانه آن به دانشگاه تهران واگذار شد.
مدرس هاشمی افزود: در سال 1394 و با اعلام سطح بندی دانشگاه های کشور توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همین 13 دانشگاه به عنوان دانشگاه‌ های سطح یک کشور انتخاب شدند و تاکنون در 16 اجلاس حضور داشته اند.
حسین سیستانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز در این نشست به عدم حضور استاندار اصفهان در این برنامه اشاره کرد و آن را مشکل و سفر پیش آمده برای استاندار اعلام کرد.
وی همچنین با اشاره به زاینده رود اظهارکرد: سیاست های اشتباه گذشته و همچنین کاهش نزولات آسمانی باعث خشکی زاینده رود و بحران کم آبی در استان اصفهان شد که امید است با تدابیر و پیگیری های دولت این مشکل ها برطرف شود.
شانزدهمین اجلاس رئیسان دانشگاه های سطح یک کشور امروز پنجشنبه 9آذر با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.
بودجه دانشگاه ها، شیوه جذب اعضای هیأت علمی و اختیارات دانشگاه‌ها در این زمینه، شیوه جذب دانشجو، مسائل حقوقی، مسائل پژوهشی، اعتبارات پژوهشی و مسائل مربوط به هیات‌های امنای دانشگاه ها از مهمترین سرفصل های مورد بررسی در این اجلاس بود.
امسال برای نخستین بار این اجلاس با حضور وزیر علوم برگزار شد.
13 دانشگاه برتر و سطح یک کشور شامل دانشگاه های اصفهان، صنعتی اصفهان، تهران، شهید بهشتی، صنعتی امیرکبیر، تبریز، علم و صنعت ایران، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، خواجه نصیرالدین طوسی، صنعتی شریف، شیراز و علامه طباطبایی است.
ت/3011/ 2093 ** خبرنگار: آسیه معینی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.