به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله 'سید احمد خاتمی' روز پنجشنبه در همایش «حوزه انقلابی؛ بایدها و نبایدها» در مدرسه علمیه المهدی (عج) آران و بیدگل بیان کرد: سایر نهادهای موجود در ایران در سایر کشورها نیز وجود دارد اما مشخصه جمهوری اسلامی ارزش هایی مانند دین اسلام، شهادت طلبی، استکبار ستیزی و مقاومت است.
وی افزود: رهبر فرزانه انقلاب در زمان های مختلف بر لزوم انقلابی بودن و انقلابی ماندن تاکید کردند و حوزه های علمیه هم باید در این زمینه گام بردارند زیرا روحانیت نقش مهمی در پیدایش انقلاب اسلامی داشت که باید این ارتباط ادامه یابد.
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هیچکس نمی تواند این نقش مهم را منکر شود اما با این وجود برخی ایجاد فاصله و یا بی تفاوتی حوزه های علمیه نسبت به انقلاب را پیگیری می کنند که البته جای نگرانی چندانی در این زمینه نیست.
او اضافه کرد: طلبه انقلابی تهذیب، تحصیل و همراهی با انقلاب را مد نظر قرار داده و در چارچوب هیچ حزب و جناحی نمی گنجد، بلکه خود شرایط را درک کرده و با محور قرار دادن منویات مقام معظم رهبری موضع می گیرد.
آیت الله خاتمی بیان کرد: بیطرفی و بی تفاوتی نقطه مقابل انقلابی بودن است و دشمنان نقشه دارند که ملت و روحانیت را بی تفاوت کرده و رو در روی نظام قرار دهند اما نقشه های آنان همواره با هوشیاری ملت و روحانیت نقشه بر آب شده است.
همایش یک روزه حوزه انقلابی، باید و نباید ها صبح امروز با حضور جمعی استادان و طلبه های حوزه های علمیه شمال استان اصفهان به میزبانی آران و بیدگل برگزار شد؛ این شهرستان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در فاصله 215 کیلومتری شمال اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.