به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، منصور غلامی صبح پنج‌شنبه در شانزدهمین نشست روسای دانشگاه های سطح یک کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان با تبریک به مناسبت 40 سالگی تاسیس این دانشگاه اظهار داشت: تمامی دانشگاه‌های کشور با توجه به حضور اساتید برجسته و دانشجویان جوان و فعال دارای ظرفیت های علمی، فکری و فرهنگی زیادی دارند که به یقین در راستای اعتلای دانش و توسعه کشور نقش بسیار موثری می توانند ایفا کند.

وی با تاکید بر اینکه کیفی سازی آموزش عالی در کشور مدنظر قرار گرفته است، افزود: این روند از سال‌های پیش آغاز و در راستای اجرای بهتر آن اختیاراتی هم به دانشگاه ها داده شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در راستای ساماندهی آموزش عالی در کشور دانشگاه‌ها باید تلاش بیشتری داشته باشند، ابراز داشت: در این ارتباط مصوبه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است تا با همکاری دانشگاه های بزرگ و مطرح کشور شاهد ساماندهی آموزش عالی کشور باشیم.

وی با اشاره به اینکه در زمینه تعامل با دانشگاه‌های خارج از کشور اقداماتی انجام شده است، بیان داشت: در این زمینه هم تلاش های خوبی داشته ایم چراکه این نوع تبادل علم و فناوری در رشد دانش کشور بسیار موثر خواهد بود.

نقش اندیشکده‌های فکری در راستای پیشبرد حرکت‌های علمی در کشور

غلامی با بیان اینکه در مدنیای امروز توسعه علمی سرعت قابل توجهی یافته است، بیان داشت: اندیشکده‌های فکری می‌تواند در راستای پیشبرد حرکت‌های علمی در کشور و رسیدن به سطح کشورهای توسعه یافته بسیار موثر باشد.

وی ادامه داد: البته ایران در زمینه برخی علوم جدید و تولید علم جایگاه بسیار خوبی در جهان دارد و در جایگاه نخست منطقه را در اختیار داریم.

غلامی با بیان اینکه دانشگاه‌های کشور ظرفیت زیادی را زیرساخت‌های علمی و آموزشی داریم و اساتید ما در میان نخبگان جایگاه ویژه‌ای دارند، تاکید کرد: در بودجه سال آینده برای کمک به دانشگاه‌ها پیش بینی خوبی صورت گرفته است و امیدواریم با کمک دولت بودجه های لازم برای پژوهش‌های علمی، فعالیت‌های دانشگاهی و رفع محدودیت‌های مالی دانشگاه ها انجام شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه دانشگاه صنعتی اصفهان در سن 40 سالگی دستاوردهای خوبی داشته است، افزود: به یقین نشست روسای دانشگاه‌های کشور کمک شایان توجهی به رشد و توسعه علم خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تاسیس پارک های علم و فناوری یکی از دستاوردهای مهم تبدیل دانش به ثروت است، گفت: همچنین برگزاری استارت‌آپ‌های مختلف و بیان ایده‌ها موقعیت خوبی برای تولید ثروت، توسعه و رفاه جامعه را بوجود آورده اند.

روز دانشجو نمادی از بینش سیاسی دانشجویان کشور ایران است

وی با اشاره به در پیش بودن روز دانشجو ابراز داشت: این روز نمادی از بینش سیاسی دانشجویان کشور ایران است که هوشیاری همیشگی آنها در برخورد با استکبار ستودنی و بی نظیر است و خط استکبارستیزی دانشجویان ما همواره استمرار خواهد داشت.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 800732
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.