جمشید اویسی روز پنجشنبه در گفتگو با ایرنا ضمن اینکه به میزان آمار تلفات کودکان اشاره نکرد،افزود: 25 درصد از علت فوت کودکان در شهرستان تیران و کرون در سال جاری و سال های قبل به دلیل بروز سوانح ترافیکی و حوادث بوده است.
وی بیان کرد: با بررسی علت مرگ و میر کودکان در این شهرستان مشخص شده که آمار بالایی است و باید نسبت به توجیه خانواده ها نسبت به سوانح و کاهش حوادث برنامه ریزی شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان تیران و کرون با اشاره به حجم تصادفات در این شهرستان افزود: موقعیت جغرافیایی و حجم بالای تردد در جاده های این شهرستان یکی از عوامل افزایش تصادفات بوده و افزایش آمار مجروحان و کشته شدگان را به همراه داشته است.
وی ادامه داد: بیماری ها و ناهنجاری های مادرزادی نخستین عامل مرگ و میر کودکان در این شهرستان است که واحد پیشگیری و آموزش خانواده به منظور کاهش این آمار برنامه های آموزشی و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد.
اویسی برنامه ریزی برای کاهش حوادث و سوانح در حوزه کودک را مهم خواند و گفت: استاندارد سازی پارک های بازی کودکان در پیشگیری از وقوع حادثه برای این قشر مورد توجه است که دهیاری ها و شهرداری ها باید نسبت به استاندارد سازی این فضاها اقدام کنند.
وی افزود: بیماریهای تنفسی، عفونی، اعصاب مرکزی و تغذیه نامناسب از دیگر عوامل مرگ و میر کودکان گزارش شده که در مقایسه با حوادث و بیماری های ژنتیکی آمار کمتری دارند.
برپایه گزارش وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در سطح ملی سوانح و بیماری های ژنتیکی هرکدام با 20 درصد شایع ترین علت مرگ کودکان زیرپنج سال هستند و 11 درصد کودکان نیز به دلیل مشکلات تنفسی فوت می کنند.
شهرستان تیران و کرون دارای بیش از هفت هزار کودک زیر پنج سال است.
شهرستان تیران و کَروَن با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری اصفهان قرار دارد.
ت 7131/ 6022 خبرنگار: اکبر مهدیزاده – انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.