به گزارش ایرنا درمانور زلزله و ایمنی که به صورت نمادین شنبه در دبیرستان آیت اله طالقانی برگزار شد، دانش آموزان با به صدا در آمدن زنگ مدرسه و آژیر خطر، از نزدیک و به صورت عملی با مباحث و شیوه صحیح پناه گیری، خود امدادی و همچنین چگونگی مقابله با حوادث طبیعی آشنا شدند.
فرماندار خوروبیابانک با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله را موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی دانست و افزود: این گونه تمرین ها موجب آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.
علی استوار افزود: در ایران تعداد بسیاری از افراد بر اثر نبود آموزش مناسب در زلزله دچار آسیب های شدید و حتی مرگ و میر می شوند و در این راستا باید با ایجاد و افزایش آگاهی عمومی از اتفاق های ناگوار و تکان دهنده در جامعه جلوگیری کرد.
دراین مانورکه با مشارکت مدیریت بحران فرمانداری، آموزش و پرورش ،هلال احمر، آتش نشانی، اورژانس و نیروی انتظامی برگزار شد، دانش آموزان توانستند علاوه بر هدایت همکلاسی های خود در زمان حادثه، راه های گریز، پنهان شدن و کمک به مصدومان و مجروحان و انتقال آسیب دیدگان را عملاً تجربه کنند.
شهرستان خوروبیابانک با 20 هزار نفر جمعیت در 420 کیلومتری شرق مرکز اصفهان واقع است.
9860 / 6022 خبرنگار : محسن فیروزی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.