به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز چهارشنبه به نقل از مدیر گروه زبان و ادبیات عربی این دانشگاه اعلام کرد: شورای علمی پایگاه استنادی مجلات عربی وابسته به اتحادیه دانشگاه های عربی، پس از درخواست دانشگاه و با بررسی های کارشناسان خود با ثبت این مجله موافقت کرد.
دکتر محمد خاقانی افزود: بحوث فی اللغة العربیة تنها مجله عربی کشور ایران است که در این پایگاه ثبت شد و این باعث افزایش اعتبار مجله و آشنایی بیشتر محققان حوزه زبان عربی با آن خواهد شد.
وی اظهار کرد: ضریب تأثیر تأیید شده توسط پایگاه استنادی مجلات عربی برای این مجله 2.2 است که بیشتر از ضریب تأثیر محاسبه شده در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) برای مجله مذکور است.
ضریب تأثیر (Impact Factor)، یک شاخص کمی برای ارزیابی، مقایسه و رتبه‌بندی نشریات علمی در رشته‌های مختلف در سطح ملی و بین‌المللی است. این شاخص نشان‌دهنده فراوانی استنادهایی است که در طول یک دوره زمانی مشخص به یک مقاله چاپ و در یک نشریه داده می‌شود.
گروه زبان و ادبیات عربی دانشکده زبان های خارجی دانشگاه اصفهان مجله بحوث فی اللغة العربیة را منتشر می کند.
این گروه آموزشی حدود 250 دانشجو در مقاطع آموزشی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دارد.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزاردانشجو و 650 عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب کشور در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.