به گزارش ایرنا، دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان روز سه شنبه به نقل از آیت الله ' سید یوسف طباطبایی نژاد ' اضافه کرد: فضای این امامزادگان باید زیبا و دلنشین باشد و موقوفات مردم در این زمینه موجب زیبایی امامزادگان شود.
وی با بیان اینکه موقوفات مردم باید به بهترین شکل به کار گرفته شود که یکی از آن ها عزت امامزادگان است، افزود: رونق امامزادگان باعث افزایش سطح عبادت مردم می شود.
امام جمعه اصفهان که در دیدار مدیرکل و روسای اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان سخن می گفت، بیان کرد: نیروهایی که در زمینه اوقاف و امور خیریه فعالیت می کنند، یک کار بزرگ مذهبی انجام می دهند و باید قدر آن را بدانند.
وی به انفاق در راه خدا اشاره کرد و اظهار داشت: در آیه ای از قرآن به صراحت خداوند می فرماید که کسی که در راه خدا مالش را بدهد 700 برابر آن را دریافت خواهد کرد.
آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: خداوند در ادامه این آیه شریفه بر عدم منت گذاشتن در هنگام انفاق تاکید می کند.
در ابتدای این دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان به زمینه های فعالیت این اداره کل اشاره کرد و گفت: حوزه های قرآنی، امامزادگان و موقوفات عمده فعالیت این اداره کل است.
حجت الاسلام والمسلمین رضا صادقی گفت: بیش از 27 هزار نفر با حضور 750 مربی در کنار امامزادگان فعالیت آموزشی قرآنی انجام می دهند.
حجت الاسلام صادقی افزود: جزخوانی در ماه مبارک رمضان از چهار امامزاده استان در 6 شبکه ملی و کشوری پخش می شود.
در استان اصفهان بیش از 700 بقعه متبرکه و 15 هزار موقوفه وجود دارد که هشت هزار مورد آن موقوفات منفعتی و هفت هزار موقوفه مربوط به مسجد و تکایا و حسینیه هاست.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.