به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر یکشنبه به نقل از ' محمد حسن طالبیان ' اضافه کرد: قرار است در مرحله نخست بازسازی حصار و تحدید زمین و در مرحله دوم پیگیری پلان و آماده ‌سازی عین‌به‌عین خانه بر اساس مستندات موجود انجام شود.
وی افزود: خانه نائل در سال 1354 در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده و تمام مستندات در مورد این بنا موجود است بنابراین بر اساس همین مستندات طرح بازسازی را اجرا خواهیم کرد.
معاون میراث‌فرهنگی سازمان میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه پیگیری ‌های حقوقی و قضایی از عاملان تخریب این بنای ارزشمند تاریخی آغاز شده است، افزود: اقدام قضایی درخصوص عامل تخریب خانه نائل انجام شده که پس از بررسی‌ گزارش ‌های مستند با عاملان و متخلفان این اقدام برخورد قانونی خواهد شد.
وی تاکید کرد: برای عاملان تخریب این بنای ارزشمند که به ثبت ملی رسیده است باید اشد مجازات در نظر گرفته شود.
معاون میراث ‌فرهنگی کشور درباره چگونگی تخریب خانه تاریخی نائل اصفهان گفت: خانه تاریخی نائل یکی از بناهای ارزشمند دوره صفوی در اصفهان بود که متأسفانه در شامگاه پنجشنبه گذشته ( 2 آذر 96 ) توسط عده‌ای ناشناس تخریب شد.
بنای تاریخی خانه سید جواد نائل در اواخر دوره صفویه ساخته شده و در هفتم مهرماه سال 1354 با شماره 1102 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.
خانه تاریخی سید جواد نائل مربوط به اواخر دوران صفویه در کوچه مسجد مصری در محدوده میدان قدس (طوقچی ) اصفهان واقع شده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.