به گزارش ایرنا، علی رحمانی در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی مدارس شهرستان تیران و کرون افزود: گرایش به مواد مخد و طلاق از مهمترین آسیب های اجتماعی در شهرستان تیران و کرون است.
او اضافه کرد: ضعف آگاهی نسبت پیامدهای اعتیاد، نداشتن مهارت های زندگی در بین نوجوانان و جوانان، بی توجهی به تفریح سالم، کمبود اطلاعات نسبت به آسیب های اجتماعی و شرایط جامعه و اطلاعات مربوط به زندگی و ازدواج علت های اصلی وجود این دسته از آسیب های اجتماعی در این شهرستان است.
وی از دستگاه های اداری شهرستان تیران و کرون و کمسیون های مربوط به آسیب های اجتماعی خواست تا علت های گرایش و راه های ورود به این مشکلات را مورد بررسی قرار داده و بر آگاه سازی، توانمندسازی مردم و پیشگیری از آسیب اجتماعی تلاش کنند.
رحمانی با اشاره به شهادت ماموران نیروی انتظامی در مقابله با قاچاقچیان مواد مخدر و سرمایه گذاری هایی که برای مقابله با آسیب های اجتماعی شده بیان کرد: با وجود تعداد بالای شهدا نیروی انتظامی و هزینه امکانات ، گرایش به مواد مخدر همچنان وجود دارد که علت این موضوعی بی توجهی نسبت به پیشگیری و آگاه سازی مردم است.
رحمانی ادامه داد: آموزش دانش آموزان و خانواده های آن ها نسب به آسیب های اجتماعی، آموزش خانواده های جامعه کارگری، آموزش زوج های جوان و تهیه برنامه آموزشی برای مردم روستاها گروه هدف آموزش و آگاه سازی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال 96 برنامه ریزی شده که این اقدام در حال انجام است.
وی بی توجهی به تفریح سالم و ارزش های اسلامی را از عوامل ورود به مشکلات اجتماعی در بین جوانان و نوجوانان دانست و گفت: تفریح ناسالم و بی توجهی به ارزش های اسلامی در روابط فردی و اجتماعی در خانواده ها و در روابط دوستانه جوانان و نوجوانان مشکلات اجتماعی را افزایش داده که این موضوع نیازمند دقت بیشتر خانواده ها و آموزشو پرورش برای ارائه الگوهای صحیح در تفریح سالم و روابط اجتماعی است.
نزدیک به دو هزار نفر در شهرستان تیران و کرون به مواد مخدر گرایش داشته اند که شناسایی و تحت کنترل و درمان هستند و مقوله طلاق و گرایش به مواد مخدر در این شهرستان در اولویت رسیدگی و پیشگیری از اسیب های اجتماعی است.
بر اساس اعلام دادگستری روزانه یک پرونده طلاق توافقی در این حوزه قضایی بررسی می شود.
فرماندار شهرستان تیران و کرون پیش از این با اشاره به موضوع ازدواج گفته بود: میزان ازدواج در شهرستان تیران و کرون در دهه سال گذشته در مقایسه با دهه های قبلی 50 درصد کاهش داشته است.
تیران و کرون دارای 108 باب مدرسه، 11 هزار دانش آموز و نزدیک به هزار معلم است.
شهرستان تیران و کرون در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
ت / 7131 / 6022 خبرنگار: اکبر مهدی زاده- انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.