به گزارش خبرنگار ایرنا، 'علیرضا غیور' روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئونات مذهبی شهرستان اردستان بیان کرد: برخی موارد خارج از عرف و شرع به دلیل نفوذ پذیری در جامعه و تحت تاثیر قرار گرفتن مردم باید با فرهنگ سازی و در دراز مدت اصلاح شود و برطرف کردن آنها به آسانی امکان پذیر نیست.
وی افزود: یکی از فلسفه های عزاداری های ماه محرم امر به معروف و نهی از منکر است و اگر در کنار برگزاری این آئین ها مسائل منکراتی و غیر شرعی رخ بدهد، به عنوان یک وظیفه دینی و اعتقادی باید در جهت رفع آن گام برداشته و آگاه سازی صورت گیرد.
فرماندار اردستان در ادامه با اشاره به رونق بیش از پیش عزاداری های محرم و صفر از ائمه جمعه و هیئت های مذهبی این شهرستان قدردانی کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان نیز در ادامه از فعالیت 80 نفر از روحانیون در زمینه تبلیغ و ترویج مسائل دینی در این شهرستان طی ماه محرم خبر داد.
حجت الاسلام سیدجواد حیدری طبا عنوان کرد: 50 نفر از روحانیون از حوزه علمیه قم اعزام شده بودند که با تاکید بر انضباط، انسجام عزاداری هئیت ها مذهبی و اهمیت دادن به نماز ظهر عاشورا فعالیت کردند.
نزدیک به 190 هیئت مذهبی در اردستان فعالیت می کنند که 70 هیئت ثبت نشده است؛ این شهرستان با 43 هزار نفر جمعیت در 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع می باشد.
خبرنگار: رحمت الله عامری نیا ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7431/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.