به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان روز دوشنبه به نقل از محمد جواد بگی افزود: در دولت یازدهم با امضای بیش از یکهزار و 200 قرارداد واگذاری با مساحت 600 هکتار زمین به سرمایه گذاران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان، گام های موثری در جهت توسعه صنعتی و فراصنعتی استان برداشته شد.
وی افزود: با بهره برداری از واحدهای تولیدی حاصل از قراردادهای مذکور، زمینه اشتغال بیش از 25 هزار نفر از جوانان و دانش آموختگان دانشگاهی در شهرک ها و نواحی صنعتی استان اصفهان فراهم خواهد شد.
وی توسعه تولید محصولات دانش بنیان، صادرات گرا و رقابت پذیر را از اولویت های کشور عنوان کرد و گفت: با احداث شهرک های فناوری جدید در استان برای بیش از 10 هزار دانش آموخته دانشگاهی و نخبگان علمی استان در یک برنامه میان مدت 10 ساله اشتغالزایی خواهد شد.
بگی افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان اصفهان در حوزه صنایع دانش بنیان و فناور مطالعات ایجاد شهرک های تخصصی تبدیلات گازی، فرآوری عناصر راهبردی، فرآوری محصولات و مواد غذایی و صنعت نساجی را در شهرستان های کاشان، نائین، شهرضا و گلپایگان آغاز کرد.
وی نتیجه حاصل از احداث این شهرک های تخصصی را بومی سازی فناوری های جدید و پیاده سازی فناوری ها و ایده های مراکز علمی و تحقیقاتی استان خواند.
76 مجوز ایجاد شهرک و ناحیه صنعتی در استان اصفهان صادر شده که تاکنون از میان آنها 70 شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال بیش از 120 هزار نفر به بهره برداری رسیده است.
اصفهان با 12 هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد.
همچنین اصفهان با بیش از 9 هزار واحد صنعتی و تولیدی، صنعتی ترین استان کشور بشمار می آید.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.