به گزارش ایرنا، ' محسن مهر علیزاده ' روز یکشنبه در دیدار ' سوراب کومار ' سفیر هند در تهران افزود: این اشتراک های فرهنگی باید بویژه برای توسعه صنعت گردشگری اصفهان و هند مورد استفاده قرار گیرد و زمینه ورود گردشگران هندی به اصفهان و گردشگران اصفهان به شهرهای هند بیش از پیش فراهم شود.
استاندار اصفهان ابراز امیدواری کرد: سفر سفیر هند به اصفهان برای طرفین سودمند باشد و زمینه توسعه روابط این استان با هند را بیش از پیش فراهم کند.
وی با اشاره به سفر قریب الوقوع هیات تجاری هند به ایران از آمادگی اصفهان جهت میزبانی از این هیات برای انجام مذاکرات تجاری با فعالان اقتصادی اصفهان خبر داد و افزود: اصفهان برای سرمایه گذاری شرکت های هندی بویژه در زمینه گردشگری و صنایع وابسته به این بخش آمادگی دارد.
استاندار اصفهان افزود: اصفهان ظرفیت های زیادی برای همکاری با هند دارد و در اولین گام منتظر برگزاری نشست فعالان اقتصادی این استان با تُجار هند خواهیم بود تا بتوانیم فرصت های همکاری را بررسی و عملیاتی نماییم.
مهرعلیزاده همچنین از پیشنهاد سفیر هند مبنی بر تاسیس یک شعبه از اتاق بازرگانی هند در اصفهان استقبال کرد و گفت: ظرفیت های زیادی برای توسعه همکاری بین اصفهان و هند وجود دارد و از اتاق بازرگانی اصفهان خواهیم خواست تا این ظرفیت ها را عملیاتی کند.
' نارندرا مودی ' نخست وزیر هند دوم خرداد سال گذشته ( 1395 ) در سفر به ایران ضمن دیدار با رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهوری 12 سند همکاری در زمینه های اقتصادی، سیاسی ،فرهنگی و علمی با جمهوری اسلامی ایران منعقد کرد.
هند با بیش از یک میلیارد و 250 میلیون نفر جمعیت و به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان دارای فرصت های طلایی بی شماری برای گسترش روابط تجاری با کشورهای مختلف بویژه ایران است.
در حال حاضر بیشترین صادرات ایران به هند را پس از نفت با 70 درصد ،محصولات شیمیایی و پتروشیمی ،قیر،خشکبار ، خرما و مقدار کمی میوه تشکیل می دهد.
برنج ،قطعات خودرو ،انواع ماشین آلات، فولاد،دارو، لاستیک و چای از مهمترین اقلام صادراتی هند به ایران با یک میلیارد و980 میلیون دلار در سال است .
برنج مهمترین محصول صادراتی هند به ایران است به گونه ای که این کشور درسالهای گذشته حدود یک میلیون تن برنج باسماتی به ایران صادر کرده است.
2093 ** خبرنگار و انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.