به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حسین عباسیان با بیان اینکه در سال جاری نیز همچون سال‌های گذشته طرح غربالگری شپش در مدارس استان اصفهان اجرایی می‌شود، اظهار داشت: البته باید توجه داشت که با توجه به تجربیات سال‌های گذشته طرح غربالگری امسال به صورت ضربتی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه طرح ضربتی غربالگری پیشگیری از شیوع شپش در مدارس استان اصفهان از ابتدای مهر آغاز و تا پایان آبان‌ ماه اداره می‌یابد، تصریح کرد: برای اجرای این طرح از ظرفیت مراقبین سلامت و همچنین در صورت کمبود و یا نبود نیرو از کارشناسان مرکز بهداشت استفاده می‌کنیم.

معاون بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه دانش آموزان در این طرح به صورت تک به تک مورد غربالگری قرار می‌گیرند، ابراز داشت: این اقدام به منظور جلوگیری از ایجاد مشکلات روانی بعد از معاینه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با بیان اینکه بر اساس گزارشات به دست آمده در سال گذشته حدود ۱۲ هزار نفر از دانش آموزان استان اصفهان به شپش مبتلا بودند، اضافه کرد: البته باید توجه داشت که در سال گذشته نسبت به سال تحصیلی ۹۵-۹۴ با کاهش تعداد دانش آموزان مبتلا روبرو بوده‌ایم.

کمبود ۸۰۰ مراقب سلامت در مدارس استان اصفهان

عباسیان با بیان اینکه مسافرت‌های مکرر تابستانه و متاسفانه عدم رعایت بهداشت فردی و انتقال این میکروب توسط افراد به محل زندگی خود، خانواده‌ها و نزدیکانشان علت رایج شدن این عارضه در بین دانش آموزان است، گفت: در اکثر مواقع این انگل در هنگام خواب که فرد هشیاری ندارد از سر و بدن حرکت می کند و به فرد دیگری انتقال می‌یابد.

وی با بیان اینکه شیوه شپش در بین دانش آموزاندختر بیش از پسران است، تصریح کرد: در سال گذشته دانش آموزان شهرستان‌های خمینی شهر، نجف آباد، کاشان و اصفهان با توجه به میزان جمعیت دانش آموزی که دارند بیشترین مبتلا را داشته‌اند.

معاون بهداشت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: در مدارس استان اصفهان با کمبود حدود ۸۰۰ مراقب سلامت روبرو هستیم که برای جبران این امر بعضا از مربیان پرورشی استفاده می شود.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 785508
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.