به گزارش ایرنا، مدرسه 12 کلاسه شبان با زیربنای یک هزار و 500 متر مربع در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع با مشارکت 'رضا شبان' خیر آران و بیدگلی احداث شد و امروز در آئینی با حضور نظر پور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور به بهره برداری رسید.
این مدرسه خیرساز با اعتبار 17 میلیارد و 500 میلیون ریال ساخته شده و ظرفیت پذیرش۳۲۰ دانش آموز را دارد.
همچنین مدرسه ۶ کلاسه سره با 970 متر مربع زیربنا که توسط 'حسن زارعی' از اهالی آران و بیدگل مقیم خارج از کشور با 12 میلیارد ریال اعتبار ساخته شده، بهره برداری شد که در 2 نوبت ظرفیت پذیرش ۳۰۰ دانش آموز را دارد.
نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در آئین افتتاح این مدرسه ها به ایجاد اشتغال برای نزدیک به یک هزار و 200 نفر توسط رضا شبان، خیر مدرسه ساز در این شهرستان اشاره کرد و از وی خواست تا هزینه ساخت آموزشگاهی دیگر را هم در کنار مدرسه جدید به عهده بگیرد که مورد موافقت قرار گرفت.
سید جواد ساداتی نژاد گفت: صاحبان صنایع آران و بیدگل بیشترین مشارکت را در ساخت مدرسه ها، بیمارستان ها و سایر اماکن دارند و از سوی دیگر تلاش های بی وقفه ای جهت تولید و اشتغال می کنند به طوری که این شهرستان کمترین آمار تعطیلی بنگاه های اقتصادی در کشور را داراست.
وی افزود: آران و بیدگل با میزبانی از نزدیک به 800 کارخانه تولید فرش جایگاه ویژه ای در ایران و جهان به خود اختصاص داده و تمامی این کارخانه ها هم از سوی بخش خصوصی احداث و فعال شده که در نهایت نرخ بیکاری در شهرستان را نزدیک به سه درصد رسانده است.
نماینده کاشان و آران و بیدگل در مجلس در ادامه نیز بر لزوم تغییر نگرش در نظام مالیاتی کشور اشاره کرد و خواستار کاهش فشار بر واحدهای تولیدی از این ناحیه شد.
18 هزار دانش آموز آران و بیدگلی در 120 واحد آموزشی تحصیل می کنند؛ این شهرستان با بیش از 100 هزار نفر جمعیت در 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری شمال اصفهان است.
خبرنگار: حسین منصوری فر**انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.