به گزارش ایرنا، ' سید رحمان دانیالی ' روز سه شنبه در دیدار ' علی بختیار ' نماینده مردم شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین تجاوز به بستر و حریم زاینده‌ رود امری غیر اصولی است که حل این مشکل نیز به کمک نمایندگان مجلس نیاز است.
وی هرگونه بارگذاری اضافه بر ظرفیت زاینده رود و مرکز استان را خلاف جامع ‌نگری و مغایر با توسعه پایدار دانست و افزود: باتوجه به اینکه اصفهان به عنوان استان پیشرو در عرصه خدمت مطرح است، مسئولان استان و نمایندگان مردم باید به این موضوعات توجه جدی داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه عوارض و تبعات یک تصمیم نادرست در محیط زیست؛ سال های بعد پدیدار می شود، افزود: تبعات یک تصمیم اشتباه، خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می کند.
وی همچنین خواستار حمایت نمایندگان مجلس برای افزایش و تقویت اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه محیط زیست از ظرفیت های بالایی برای رونق صنعت گردشگری و طبیعت گردی برخوردار است، گفت: شهرستان‌ های گلپایگان و خوانسار از ظرفیت بالایی در این زمینه برخوردارند که باید از این طرفیت ها برای تحقق اقتصاد مقاومتی و اشتغال سبز و پایدار استفاده کرد.
در این دیدار نماینده مردم شهرستان های گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی نیز، رعایت الزامات محیط زیستی را عامل متوقف شدن توسعه پایدار و جامع نگر ندانست و افزود: باتوجه به اینکه احیای زیست بوم های تخریب شده بسیار مشکل و زمان بَر و در برخی موارد غیرممکن است؛ اعمال ضوابط محیط زیست در استقرار و بهره برداری از واحدهای صنعتی و خدماتی بسیار ضروری است.
علی بختیار اضافه کرد: بی توجهی به خسارت های وارد شده به محیط زیست پذیرفتنی نیست و هرگونه استقرار صنایع در استان باید بر اساس مکان یابی صحیح انجام گیرد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اعلام حمایت از تحقق قوانین و مقررات محیط زیست ؛ قانونگذاری در این حوزه در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را بسیار مناسب توصیف کرد و با تکیه بر قوانین موجود خواستار احیای تالاب بین ‌المللی گاوخونی و تالاب شور گلپایگان با مشارکت وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه شد.
وی همچنین بهره برداری پایدار از دشت لاله های خوانسار را مستلزم ورود بخش خصوصی در این عرصه دانست.
گاوخونی تالابی است در استان اصفهان که مقصد نهایی رودخانه زاینده‌رود می‌باشد. این تالاب در ۱۶۷ کیلومتری جنوب شرق اصفهان در مجاورت شهر ورزنه و در ارتفاع ۱۴۷۰ متری از سطح دریا واقع شده است.
این تالاب یکی از ۲۲ تالاب ثبت شده کشور می‌ باشد که در سال ۱۳۵۴ خورشیدی در کنوانسیون رامسر به ثبت رسید اما متأسفانه با تخصیص بی‌ رویه آب به صنایع و باغ‌ ها، آب ورودی این تالاب مدت‌ مدیدی است که به حداقل و حتی صفر رسیده است.
تالاب شور گلپایگان در سال 1360 در وسعت هشت هزار هکتار با هدف توسعه کشاورزی، شبکه زهکشی بدون کار کارشناسی ایجاد شد و پس از مدتی از بین رفت و از آنجا که زمین منطقه نیز شور بود، کشاورزی در این منطقه نیز تعطیل شد.
دشت لاله‌ های واژگون گلستانکوه در دره باریکی در دامنه گلستانکوه
در 15 کیلومتری مسیر خوانسار به اصفهان قرار دارد.
شهرستان های گلپایگان در 180 کیلومتری و خوانسار در 160 کیلومتری شمال اصفهان قرار دارند.
8114/ 2093 ** خبرنگار: امیر حسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.