به گزارش ایرنا، سعید توکلی روز سه شنبه در نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود: این قطعات با همت و تلاش متخصصان داخلی ساخته شده و گویای حرکت آنها به سمت اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان است.
وی با اشاره به نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گازایران، اظهار کرد: 409 مقاله کاربردی به دبیرخانه این همایش رسیده که نشان دهنده دانش محور شدن این شرکت است.
وی با بیان اینکه مدیریت انرژی و محیط زیست از محورهای اصلی این همایش است، گفت: لازم است مقاله های برگزیده بطور جد پیگیری شده و اجرایی شوند.
توکلی افزود: مقرر شده دبیرخانه این همایش بطور دائمی در شرکت انتقال گاز ایران مستقر و همایش به صورت سه سالانه برگزار شود.
وی همچنین خاطرنشان کرد: در زمستان سال گذشته شرکت انتقال گاز ایران به کمک مجموعه انرژی کشور آمد تا شبکه توزیع دچار مشکل نشود.
یک عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان نیز در این همایش با اشاره به بحث مدیریت دانش گفت: عوامل انسانی، ارتباط و کاربردی کردن دانش در انتقال دانش نقش اساسی دارد.
ایرج سلطانی افزود: ما در زمینه برخورداری از دانش مشکلی نداریم بلکه مشکل ما در مصرف دانش و چگونگی کاربردی کردن آن است.
مدیر منطقه 2 عملیات انتقال گاز ایران نیز در این همایش در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این همایش با هدف معرفی خلاقیت ها و نوآوری های مناطق دهگانه شرکت انتقال گاز ایران به مدت 2 روز برگزار می شود.
سید مجتبی گلستانه افزود: صنعت انتقال گاز از تجهیزات دوار و ثابت و خطوط لوله با فناوری های برتر تشکیل شده که نیاز است در جهت خودکفایی و اقتصاد مقاومتی به سمت روش های نوین در تعمیر تجهیزات و به روز کردن آنها حرکت کرد.
وی با اشاره به دریافت حدود 410 مقاله در این همایش، اظهار کرد: همه این مقاله ها کاربردی و با توجه به نیازهای فنی شرکت انتقال گاز ایران تدوین شده است.
وی با اشاره به خودکفایی شرکت انتقال گاز ایران در تولید 330 قطعه، تصریح کرد: این یک رکورد در تامین قطعات و کنترل سامانه های فنی و شبکه های کشور است که با وجود تحریم های سال های گذشته ، حاصل شده است.
گلستانه یکی از این طرح های خودکفایی را نصب و راه اندازی توربین در ایستگاه دهق (در 80 کیلومتری غرب اصفهان) عنوان و اضافه کرد: این توربین یکی از 10 طرح پژوهشی برتر کشور بشمار می آید.
وی همچنین با بیان اینکه شرکت انتقال گاز ایران دارای 10 منطقه در کشور است، گفت: منطقه 2 به مرکزیت اصفهان هفت استان را پوشش می دهد و بزرگترین منطقه به شمار می آید که 30 درصد توان ماشین آلاتی، 18.3 درصد تجهیزات، پنج هزار و 150 کیلومتر خطوط فشار قوی و 18 ایستگاه تقویت فشار شرکت انتقال گاز ایران را در خود جای داده است.
نخستین همایش علمی کاربردی شرکت انتقال گاز ایران با شعار ' انسان، تجهیز و محیط زیست ' روزهای نهم و دهم آبان در اصفهان برگزار می شود.
از 409 مقاله رسیده به دبیرخانه این همایش، 66 مقاله بصورت شفاهی، 44 مقاله بصورت پوستر چاپی و 38 بصورت پوستر الکترونیکی ارائه می شود.
محورهای این مقاله ها شامل نگهداری، تعمیران و بهره برداری در حوزه عملیات، ایستگاه ها و خطوط لوله، طرح های منجر به بهبود در زمان انجام عملیات هزینه ها، قابلیت اطمینان و رفع معضلات عملیاتی در طرح های مختلف، ایمنی، بهداشت و محیط زیست، ارتباطات و فناوری اطلاعات، مدیریت انرژی، بازرسی فنی و مدیریت منابع انسانی است.
گ/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.