به گزارش ایرنا، رئیس حوزه هنری استان اصفهان روز دوشنبه در مراسم اغاز عملیات احداث دومین پردیس سینمایی اصفهان گفت: برخی از امتیازات پروژه پردیس سینمایی ساحل، در استان و کشور نمونه است.
مهدی احمدی فر افزود: این پردیس با پنج سالن به عنوان اولین کافه سینما و اولین موزه سینمایی استان اصفهان بازسازی خواهد شد.
وی گفت: امیدواریم همانطور که پروژه پردیس چهارباغ با موفقیت به انجام رسید این پروژه هم بخوبی در هفته هنر انقلاب در سال 97 به بهره برداری برسد.
مدیرعامل موسسه بهمن سبز هم در این مراسم گفت: ساخت پردیس سینمایی ساحل با کمک حوزه هنری، موسسه بهمن سبز، موسسه سینما شهر، شورای شهر و شهردار اصفهان رقم خواهد خورد.
محمود کاظمی با بیان اینکه امیدواریم در پروژه بعدی بتوانیم سینما اندیشه را بازسازی کنیم، گفت: این مجموعه سینمایی با هزینه بالغ بر پنج میلیارد تومان ساخته و به عنوان دومین پردیس سینمایی اصفهان افتتاح می شود.
رییس هیات مدیره موسسه بهمن سبز هم با اشاره به نیاز اصفهان به سالن ها و پردیس سینمایی در نقاط مختلف شهر گفت: مردم باید در تمام نقاط شهر امکان دسترسی به سینما را داشته باشند و در یک مکان امن و جذاب به تماشای فیلم بنشینند.
سهیل جهان بیگلری از برنامه ریزی برای ساخت و بازسازی پروژه سینما اندیشه اصفهان نیز خبر داد و افزود: مردم در مکان سینما اندیشه سابق اصفهان، مرکز فرهنگی و هنری سینمایی ندارند و شهروندان باید برای دیدن آثار سینمایی مسافت زیادی را طی کنند.
وی با بیان اینکه ساخت سینما اندیشه را در آینده نزدیک در دستور کار خود داریم، افزود: باید به اولویت های ساختار شهری اصفهان در ساخت و بازسازی سینماها توجه کنیم.
مدیر امور سینمایی استان اصفهان هم در مراسم آغاز عملیات بازسازی سینما ساحل گفت: پردیس سینمایی ساحل با پنج سالن در کوتاه ترین زمان بازسازی خواهد شد.
سیدمصطفی حسینی افزود: زمان تعیین شده برای احداث دومین پردیس سینمایی شهر اصفهان طبق طرح و نقشه انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: بازسازی سینما ساحل در برنامه موسسه بهمن سبز حوزه هنری قرار گرفته است.
وی افزود: قرار است این سینما به شکل پردیس با پنج سالن بازسازی شده و موزه سینمایی در این مکان ایجاد شود.
وی با اشاره به تاسیس سینما ساحل در سال 1354 و استقبال مردم اصفهان از پردیس سینمایی چهارباغ افزود: بخش خصوصی و نهادهای مختلف شهری از جمله شهرداری و شورای شهر در ساخت پروژه ساحل نیز با ما همکاری خواهند داشت.
در استان اصفهان 17 سالن فعال سینما وجود دارد.
پس از بازسازی سینما خانواده بشکل پردیس سینمایی چهارباغ در سال گذشته، این دومین پردیس سینمایی اصفهان خواهد بود که به همت موسسه بهمن سبز حوزه هنری با مشارکت نهادهای شهری و شورای شهر در اصفهان ساخته می‌شود.
سینما ساحل با قدمت 50 سال یکی از قدیمی‌ترین سینماهای اصفهان محسوب می شود.
بازسازی سینما ساحل اصفهان از امروز آغاز می‌شود و قرار است تا پنج ماه آینده(فروردین سال آینده) به عنوان دومین پردیس سینمایی این شهر با پنج سالن افتتاح شود.
7150/ 8114/6027
خبرنگار: علی نعمانی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.