به گزارش ایرنا، سیدحمید کلانتری روز دوشنبه در دومین همایش سراسری مدیران عامل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی کشور در گلپایگان افزود: تعداد تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی در اولین همایشی که اواخر سال گذشته در رامسر برگزار شد 22 تعاونی بود که اکنون به 52 شرکت رسیده است.
وی گفت: تاکنون در هفت شهرستان استان اصفهان، تعاونی توسعه و عمران تشکیل شده که در سطح کشور اول است و به همین دلیل دومین همایش سراسری مدیران عامل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی در گلپایگان برگزار شد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون کار، و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاونی توسعه و عمران با هدف جلب مشارکت مردم در فعالیت های عمرانی، اقتصادی و مدیریت توسعه در مرکز شهرستان و روستاها تشکیل شده است، تاکید کرد: تعاونی ها نقش موثری در کوچک سازی و تصدی گری دولت دارند.
کلانتری گفت: اجرای برنامه های متنوع در شهرستان ها بویژه شکل گیری تعاونی ها موجب کوچک سازی دولت خواهد شد.
وی تصریح کرد: ارائه خدماتی از قبیل لوله کشی آب روستایی، مسکن روستایی و راه روستایی از جمله خدماتی است که با شکل گیری درست تعاونی های توسعه و عمران از چرخه وظایف دولت خارج و به تعاونی ها سپرده می شود.
وی تاکید کرد: استفاده از منابع خُرد مردمی و توسعه به معنای جامع کلمه از اهداف عمده طرح تعاونی توسعه و عمران شهرستانی است که از تمام ظرفیت های بالقوه و بالفعل افراد در این حوزه باید بهره برد.
وی همچنین بر اهمیت توسعه مشارکت مردم در ایده و نوآوری و طرح های جدید تاکید کرد و گفت: با جمع آوری سرمایه های اندک مردم، می توان در فعالیت های ارزشمند توسعه و عمرانی سرمایه گذاری کرد.
معاون امور تعاون وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی، طرح روستا تعاون و تعاونی های دهیاری ها را گوشواره هایی برای تعاونی های توسعه و عمران عنوان کرد و افزود: تعاونی های توسعه و عمران شهرستانی، یک تعاونی مادر و هماهنگ کننده و یک تعاونی پیشتاز است و تا زمانی دارای پشتوانه و سرمایه اجتماعی است که دارای مدیریت قوی و عملکرد مطلوب باشد.
کلانتری با اشاره به اصل 44 قانون اساسی که بر اساس آن نظام اقتصادی ایران به سه بخش تعاونی، دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود، بر لزوم همکاری دستگاه های اجرایی برای رفع مشکلات تعاونی ها بخصوص تعاونی توسعه و عمران در راستای توسعه و آبادانی و رفع معضل بیکاری در شهرها و روستاها تاکید کرد.
وی همچنین با قدردانی از فعالیت تعاونی توسعه و عمران شهرستان ها گفت: مدیریت خوب، اعتماد سازی و ارتباط صادقانه با مردم و ارائه گزارش بموقع و شفاف عملکرد، نقش موثری در جلب سرمایه مردمی و همکاری مسوولان با تعاونی ها دارد.
در این همایش همچنین علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی، حسین فراست فرماندار و حجت الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی امام جمعه گلپایگان نیز در سخنانی با اشاره به پیشینه و توانمندی های علمی فرهنگی، اقتصادی و گردشگری گلپایگان، همکاری بیشتر مسوولان برای گسترش فعالیت تعاونی توسعه عمران این شهرستان در راستای انجام طرح ها بخصوص ایجاد مجتمع گردشگری حاشیه سد کوچری را خواستار شدند.
در همایش یکروزه مدیران عامل تعاونی توسعه و عمران شهرستانی کشور همچنین جمعی از مدیران کل و فرمانداران استان اصفهان نیز حضور داشتند.
شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر و 52 روستا و آبادی و جمعیتی حدود 90 هزار نفر در 180 کیلومتری شمال غرب اصفهان قرار دارد.
ت/6027/7138
خبرنگار گلپایگان:محمد حسین توفیقی* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.