حسین غفرانی کجانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس تاکنون حدود 44 درصد از جامعه هدف در استان موفق به دریافت کارت هوشمند ملی شده اند.
وی اظهار کرد: روزانه بالغ بر 13 هزار نفر ظرفیت در ایستگاه های کارت هوشمند ملی استان پیش بینی و تجهیز شده است ولی بطور میانگین حدود 9 هزار نفر مراجعه کننده وجود دارد.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با بیان اینکه روزانه بالغ بر چهار هزار نفر ظرفیت خالی برای اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در استان وجود دارد، گفت: با توجه به چهار ماهه باقی مانده تا پایان سال، شهروندان می توانند برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در ماه های پایانی سال و بروز هرگونه اشکال، اقدام به ثبت نام و اخذ درخواست کارت هوشمند ملی کنند.
غفرانی یادآور شد: شهروندان باید با مراجعه به سایت www.ncr.ir اقدام به ثبت نام کنند.
وی با بیان اینکه مهلت اعتبار کارت شناسایی ملی(نمونه قدیم) تا پایان امسال به پایان می رسد، گفت: تمام کارت های شناسایی ملی صادره بین سال های 80 تا 89 در آغاز سال 97 از درجه اعتبار ساقط می شود.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان یادآور شد: مدت زمان صدور کارت هوشمند ملی، پیشتر چهار ماه بود که در حال حاضر با اضافه شدن خطوط صدور کارت هوشمند ملی این زمان به 15 تا 30 روز کاهش یافته است.
مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تصریح کرد: برای دریافت کارت هوشمند ملی نیاز به تعویض شناسنامه نیست اما عکس دار بودن شناسنامه الزامی است.
وی افزود: هم اکنون 144 ایستگاه، 40 اداره و نمایندگی ثبت احوال، 44 دفتر پستی و 60 دفتر پیشخوان خدمات دولت برای اخذ درخواست کارت هوشمند ملی در استان تجهیز شده است و آمادگی اخذ درخواست از متقاضیان را دارد.
هم اکنون کارت هوشمند ملی برای افرادی که به سن 15 سالگی رسیده اند صادر می شود.
جمعیت بالای 15 سال استان اصفهان بالغ بر چهار میلیون نفر است.
کارت هوشمند ملی با سه کاربرد اصلی شناسایی، تصدیق هویت و امضای دیجیتال، این امکان را فراهم می‌کند تا از آن بعنوان یک ابزار چندکاره استفاده شود.
ت/6994/6027
خبرنگار:آرزو فلاح* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.