به گزارش ایرنا، آیت‌ الله احمد جنتی روز شنبه با حضور در منزل پدر شهید سرافراز اسلام محسن حججی ضمن تأکید بر بزرگداشت حماسه این شهید سرافراز و تکریم از خانواده مکرم وی، افزود: خاطرات این شهید والامقام باید به عنوان الگوی نسل جوان، مورد بهره برداری قرار گیرد.
دبیر شورای نگهبان در این دیدار با یادآوری رشادت‌ شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم بیان کرد: شهدا پشت سر ولایت‌ فقیه حرکت کردند و این شهید بزرگوار نیز در مسیر ائمه اطهار (ع) گام برداشت.
وی با بیان اینکه شهدا در مکتب ائمه (ع) درس خواندند، افزود: همه ما باید پیرو راه شهدا باشیم.
رئیس مجلس خبرگان رهبری، امنیت کشور و آسایش ملت را مدیون جانشفانی و از خود گذشتگی شهدا به ویژه شهدای مدافع حرم دانست و گفت: رفتار و احترام شهید محسن حججی به خانواده به خصوص به پدر و مادر قبل از عزیمت به سوریه، در بین جامعه بویژه نسل جوان بسیار اثرگذار بوده است.
وی افزود: شجاعت و شهامت این شهید و مقاومت وی در برابر دشمنان اسلام و دشمنان اهل بیت (ع) ستودنی است و تحسین شیعیان و دوستداران اهل البیت (ع) را در پی داشت.
آیت الله جنتیافزود: خصوصیات اخلاقی این شهید، عزت و بزرگی را به او عطا کرد.
پدر شهید محسن ححجی نیز ضمن تقدیر و تشکر از مردم و مسئولان بخاطر ابراز همدردی و محبت با خانواده این شهید گفت: شیهدان وظیفه خود را به خوبی انجام دادند و در درگاه الهی جایگاه ویژه ای دارند و امیدواریم آنها در قیامت در پیشگاه خداوند شفاعت ما را بکنند.
حجت الاسلام مصطفی حسناتی امام جمعه نجف‌آباد و جمعی از مسئولان و فرماندهان نظامی استان اصفهان آیت الله جنتی را در این دیدار همراهی کردند.
شهید محسن حججی 25 ساله از افراد خیر نجف آباد و مدافع حرم بود که مرداد امسال در نبرد با تکفیری های داعش در منطقه مرزی بین عراق و سوریه به اسارت نیروهای داعش درآمد و پس از 2 روز اسارت، تکفیری های داعش با جداکردن سر از بدن، او را به شهادت رساندند.
شهید حججی در مؤسسه شهید احمد کاظمی که در زمینه محرومیت زدایی مناطق فقیر کشور فعالیت دارد، عضویت داشت.
از این شهید فرزندی 2 ساله به یادگار مانده است.
شهرستان نجف آباد در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 2 هزار و 500 شهید و بیش از چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و دارای بیش از 12 شهید مدافع حرم است.
شهرستان نجف آباد با 330 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
غ.ک/ 7131/ 2093 ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.