به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم افتتاح برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان 3 تا 6 سال در استان اصفهان همزمان با سراسر کشور در مهد کودک الغدیر شهر اصفهان آغاز شد.

در این مراسم که با حضور مجتبی ناجی معاون امور پیشگیری بهزیستی استان اصفهان و محمدی رئیس بهزیستی شهرستان اصفهان برگزار شد، ناجی گفت: برنامه کشوری پیشگیری از تنبلی چشم ویژه کودکان 3 تا 6، هر ساله از اوایل آبان در سراسر کشور به مرحله اجرا در می آید که در استان اصفهان نیز همزمان با دیگر استان ها در تمامی مهدهای کودک، اجرا می شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان اصفهان تعداد پایگاه‌های دائم را 168 و پایگاه غیر ثابت757 را عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تمامی کودکان 3 تا 6 سال مشمول این طرح قرار می‌گیرند، افزود: خانواده‌هایی که کودکانشان در مهدهای کودک نیستند، نیز می‌توانند با مراجعه به پایگاه ها، کودکشان را تحت معاینه قرار داده تا چنانچه دچار اختلالات و یا نارسایی های بینایی هستند، مداخلات درمانی برای آنها انجام شود.

ناجی با اشاره به سن طلایی درمان تنبلی چشم تصریح کرد: سن طلایی برای درمان این اختلال بین 3 تا 6 سال می باشدو چنانچه اقدامات لازم، سریع و به موقع انجام نشود اثربخشی لازم را نخواهد داشت.

معاون امور پیشگیری بهزیستی استان اصفهان با تاکید بر مراجعه خانواده‌ها به پایگاه‌های بینایی سنجی در سطح استان خاطرنشان کرد: خانواده ها بایستی کودکان خود را در این سنین تحت معاینه قرار دهند تا در صورت لزوم با مداخلات پزشکی و توانبخشی درمان شده و در سنین بالاتر دچار مشکلات نابینایی و یا کم بینایی نگردند.

ناجی گفت: استان اصفهان دارای 7500 فرد نابینا و کم بینا است که هزینه های روانی، اجتماعی و اقتصادی بسیاری را نه تنها برای خودشان بلکه برای خانواده و جامعه شان بخصوص در سنین ازدواج و یا اشتغال بدنبال دارند و منطق حکم می‌کند که با امکانات ابتدایی و هزینه کم در سنین کودکی از این اختلال جلوگیری نماییم.

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: در سال 1395 نزدیک به 198 هزار کودک در استان اصفهان مورد معاینه قرار گرفتند که 12 هزارو 754 نفر آنها مشکوک به اختلالات بینایی بودند و در معاینات تخصصی تر هشت هزار و 592 نفر با بیماری های چشمی شناسایی شدند که از تعداد مذکور 788 نفر مبتلا به اختلال تنبلی چشم بودند.

معاون پیشگیری در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که کودکان دارای اختلالات بینایی از خانواده های بی‌بضاعت باشند، می توانند کلیه هزینه های درمانی و توانبخشی خود را از سازمان بهزیستی دریافت نمایند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 775148
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.