به گزارش ایرنا، در این نامه که روز یکشنبه منتشر شده است، شورای اسلامی کارِ شرکت پلی‌اکریل اصفهان، با بیان مشکلات موجود، خواهان ورود مجلس به این موضوع و حل مشکلات این قطب نساجی کشور شد.
در این نامه آمده است: شرکت پلی اکریل ایران پس از ماه‌های متمادی توقف تولید در شرف راه‌اندازی خطوط تولید پلی استر خود قرار دارد و درباره خطوط تولید اکریلیک نیز مذاکره هایی با کارگزاران و تامین کنندگان مواد اولیه در حال انجام است، لیکن جهت خرید مواد اولیه اصلی و کمکی، قطعات یدکی و قسمتی از حقوق معوق پرسنل، وجود نقدینگی جهت تداوم تولید ضروری و حیاتی است.
در این نامه با اشاره به اینکه در زمان تحت پوشش قرار گرفتن کارخانه توسط هیات حمایت از صنایع، مقرر شد که مبلغ 400 میلیارد ریال تنخواه از محل هدفمندی یارانه‌ها به این واحد صنعتی پرداخت شود، آمده است: از مبلغ مذکور 200 میلیارد ریال پرداخت و مابقی آن تاکنون پرداخت نشده است.
شورای اسلامی کار پلی اکریل در این نامه با اشاره به اینکه دستور پرداخت مبلغ ذکر شده توسط وزیران صنعت و کار در اول مهر امسال صادر شده خواهان تسریع در پرداخت آن برای پیشگیری از توقف کامل این واحد صنعتی و بیکاری کارگران آن شدند.
مدیر اجرایی کارخانه پلی اکریل اصفهان نیز چندی پیش به ایرنا گفت گفت: از اواخر تابستان امسال مقرر شد این کارخانه برای ادامه فعالیت خود 200 میلیارد ریال به عنوان تنخواه از دولت دریافت کند اما همچنان درانتظار دریافت این تسهیلات قرار دارد.
محسن رجایی با بیان اینکه مقرر است این پول برای تامین مواد اولیه، تعمیر بخشی از تجهیزات و پرداخت بخشی از حقوق معوقه کارگران هزینه شود، افزود: فرآیند پرداخت مبلغ یاد شده دردفترهیات حمایت از صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال پیگیری است.
رجایی درباره وضعیت فعلی کارخانه پلی اکریل اصفهان نیز توضیح داد: حدود 600 نفر از کارگران و کارکنان از قبل در کارخانه کار می کردند و از اوایل مهر امسال نیز از میان بیش از یکهزار کارگر معرفی شده به بیمه بیکاری، حدود 165 نفر از کارگران بخش ' دی ام تی ' و 200 نفر از کارگران بخش ' پلی استر ' به کار خود بازگشتند.
شرکت پلی اکریل اصفهان با حدود 40 سال سابقه و حدود 2 هزار کارگر و کارمند، در سال های گذشته دچار مشکل مالی شد و سال گذشته از فعالیت و تولید بازماند و کارگرانش در 6 ماه نخست امسال زیر پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند.
با پیگیری وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیریت استان، نماینده های مجلس، بخش خصوصی و مدیران پلی اکریل، سال گذشته 20 میلیارد تومان از سوی دولت برای کمک به پلی اکریل پرداخت و مقرر شد 20 میلیارد تومان دیگر نیز از سوی دولت به شکل تنخواه به این کارخانه پرداخت شود.
مهمترین تولیدات شرکت پلی اکریل ایران، الیاف اکریلیک، نخ و الیاف پُلی اِستر است و تولیدات آن بعنوان مواد اولیه در شرکت های نساجی و تولید فرش مورد استفاده قرار می گیرد.
این کارخانه در کیلومتر 45 جاده اصفهان - مبارکه واقع است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.