عبدالرضا مهدی بادی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: باغ های انار بادرود در نتیجه سرمازدگی زیان بسیاری (300 میلیارد ریال) به کشاورزان منطقه وارد کرد به طوری که تا پنج سال آینده کشاورزان و باغداران از داشتن محصول انار محروم خواهند بود.
وی افزود: یک هزار و 500 هکتار از باغ های بادرود زیرکشت انار قرار داشت که سرما بیش از یک هزار و 300 هکتار باغ ها را تحت تاثیر قرار داد.
مدیر جهاد کشاورزی نطنز بیان کرد: سالانه 30 هزار تن انار در بادرود تولید می شد و از این نظر جایگاه دوم استان را داشت اما سرمازدگی سال زراعی جاری، میزان تولید را به شدت کاهش خواهد داد.
او اضافه کرد: بادرود با برخورداری از نزدیک به یک میلیون درخت انار، یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود و انار نادری بادرود به دلیل ماندگاری بالا در کنار رباب نی‌ریز و شیشه گپ فردوس یکی از پنج رقم معروف شناخته شده انار ایران است.
باغ های انار بادرود 11سال پیش (سال 1385) بر اثر بارش برف و یخبندان شدید به طور کامل از بین رفته بود که درختان تازه جان گرفته باید بار دیگر کف‌بر شوند.
منطقه کشاورزی بادرود 9هزار و 500 هکتار از مجموع 12هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی شهرستان نطنز را به خود اختصاص داده است.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.