به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در 9 هزار مترمربع فضای نمایشگاهی شامل چهار سالن سرپوشیده و فضای باز میزبان 140 مشارکت کننده از استان های اصفهان، تهران، البرز، مرکزی، فارس، سمنان، خراسان رضوی، یزد، گلستان، هرمزگان و نمایندگان فروش کشورهای چین، ایتالیا و آلمان است.
این نمایشگاه تا 30 مهر سالجاری ادامه دارد.
نمایشگاه جامع صنعت ساختمان اصفهان امسال آخرین تولیدات و خدمات مشارکت کنندگان خود در زمینه انواع محصولات دکوراسیون داخلی خانه و آشپزخانه، سبک سازی و مقاوم سازی ساختمان، مصالح اولیه ساختمانی، بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان، نما و پوشش های خارجی ساختمان، تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، گروه های مرتبط علمی، آموزشی، انجمن ها و نشریات را به مخاطبان ارائه می کند.
گزینش تخصصی تر مشارکت کنندگان، حذف شرکت های توزیعی و جایگزین کردن آن ها با شرکت های تولیدی از ویژگی های مهم این نمایشگاه است.
این نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 تا 22 میزبان متخصصان، فعالان صنعت ساختمان و علاقه مندان این صنعت است.
شهردار اصفهان در حاشیه این نمایشگاه در گفت وگو با ایرنا، رونق صنعت گردشگری را از مهمترین برنامه های شهرداری اصفهان اعلام کرد و افزود: برپایی نمایشگاه ها از جمله ابزارهایی است که به رونق گردشگری صنعتی کمک می کند و علاوه بر جنبه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مهم و موثر دیگری که دارد، نقش آنها در گردشگری با اهمیت و پررنگ است.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین اهداف ما بین المللی ساختن نمایشگاه اصفهان با بهره برداری از نمایشگاه جدید این شهر است.
'قدرت الله نوروزی' افزود: با برقراری ارتباط با نمایشگاه های بین المللی و برگزاری نمایشگاه های بین المللی مشترک و استفاده از آنها به عنوان بازاریاب، نمایشگاه اصفهان بیش از پیش رونق خواهد گرفت و در سطح بین المللی مطرح خواهد شد.
یک فعال اقتصادی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر یکی از بزرگترین معضل های جوامع بشری در ایران و دنیا تامین مسکن است.
'مهدی شیخ سجادیه' افزود: در کشورهای توسعه یافته دولت ها با ارائه تسهیلات بلندمدت برای پرداخت بیش از 90 درصد ارزش منزل مسکونی با نرخ های بهره پایین کمک شایانی به خانه دار شدن افراد می کنند.
وی اضافه کرد: در کشورهای در حال توسعه عمدتا دولت ها توانایی انجام چنین برنامه ها و سیاست هایی را برای خانه دار شدت افراد ندارند.
مدیرعامل شرکت انبوه ساز مسکن برتر در کشور در سال 95، ادامه داد: شرکت های انبوه ساز می توانند با تطبیق شرایط ساخت و ساز با قدرت خرید عوام مردم و خانه اولی ها، مشکل خانه دار شدن را تا حدودی حل کرده و با خرد کردن این معادله بزرگ مسکن به معادلات کوچک، حل آن را تسهیل کنند.
وی در مورد چگونگی اعتماد مردم به به شرکت های انبوه ساز برای خرید مسکن، گفت: مردم دو راه سنتی و قانونی را باید برای این موضوع طی کنند در روش سنتی با انجام تحقیق و پرس و جو از مشتریان آن شرکت و بعد مراجعه به انجمن انبوه سازان مسکن اصفهان می توانند اطلاعات لارم را بدست بیاورند.
شیخ سجادیه افزود: در روش قانونی؛ با اجرای قانون 'پیش فروش ساختمان' و ثبت قراردادهای پیش فروش در دفترخانه اسناد رسمی از هرگونه تخلفی پیش گیری کنند.
وی از مسئولان خواستار شد به دلایل کاهش تعداد شرکت های انبوه ساز در اصفهان از 10 شرکت در 10 سال گذشته به 2 یا سه شرکت علی رغم افزایش جمعیت و بالا رفتن متقاضیان مسکن، توجه کرده و این دلایل و مشکلات را برطرف کنند.
شیخ سجادیه افزود: بازار مسکن و مسکن سازی به عنوان موتور محرک اقتصادی در همه کشورهای در حال توسعه شناخته می شود که بطور مستقیم و غیر مستقیم حداقل 300 شغل به آن مرتبط است و شرایط اشتغال خوب و موثری را فراهم می آورد.
گ/ 7153 / 2093 ** خبرنگار: هُدا استکی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.