به گزارش ایرنا، محمدرضا کمالی عصر روز پنج شنبه در آئین معارفه شهردار جدید طرقرود نطنز اظهار کرد: دولت ها گر چه در دوره های مختلف به شهرداری ها کمک هایی کردند، اما بر اساس قانون یک صد ساله مدیریت شهری باید هزینه های شهر از درون خود آن تامین شود.
وی افزود: مدیریت شهری به دلیل ضرورت همخوانی هزینه ها و درآمدها بسیار دشوار است که در دستگاه اجرایی اینگونه نیست و از سوی دیگر این نهاد مسئولیت های بسیاری دارد و از جمله بیش از 300 وظیفه در کلانشهرها به عهده شهرداری هاست.
مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان با تاکید بر همدلی، پرهیز از خودمحوری و اولویت منافع عمومی به نقش شوراهای اسلامی در اداره شهرها اشاره و بیان کرد: یکی از آسیب های شوراها این است که به جای همه شهر تنها با شهرداری فعالیت می کنند، در حالی که توانمندی زیادی دارند و باید در مقام تصمیم گیری برای شهر، فارغ از مسائل حاشیه ای عمل کنند.
او در ادامه سرانه پرداختی در طرقرود را 10 میلیون و 430 هزار ریال عنوان کرد و بر افزایش آن با استفاده از ظرفیت حضور فعال خیران و بزرگان شهر تاکید کرد.
کمالی گفت: طی پنج سال گذشته بیش از 30 میلیارد ریال جهت امور عمرانی و خدماتی به شهرداری طرقرود کمک شده اما بزرگان و متولیان امور نیز باید برای هدایت کمک های مردمی برای اداره شهر وارد عمل شوند.
جمشید اسماعیلی در ادامه این آئین به جای علی منتظرالقائم به عنوان شهردار جدید طرق رود نطنز معارفه شد؛ این شهر با 2 هزار و 500 نفر جمعیت در فاصله 30 کیلومتری نطنز قرار دارد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7430/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.