به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد حسن قائدی‌ها در نشست خبری که به مناسبت ساماندهی نیروی انسانی و هفته پیوند اولیاء و مربیان برگزار شد، با اشاره به اینکه ۴۵۲ هزار و ۷۳۱ نفر و معادل ۵۷ درصد از دانش‌آموزان استان اصفهان در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند، ابراز داشت: ۱۹۳ هزار و ۸۱۶ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۵۰ هزار و ۸۳ نفر نیز در مقطع متوسطه دوم در مدارس استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه ۶۶۷ هزار و ۵۱۴ نفر در مدارس دولتی و ۱۲۹ هزار و ۱۱۶ نفر از دانش‌آموزان در مدارس غیر دولتی ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: سهم ثبت‌نام دانش‌آموزان استان اصفهان در مدارس دولتی ۱۴ درصد است که سه درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی با اشاره به افزایش ثبت‌نام دانش‌آموزان متوسطه دوم در مدارس فنی و حرفه‌ای و کاردانش گفت: در سال جاری ۴۱ درصد از دانش‌آموزان متوسطه دوم استان اصفهان در این مدارس ثبت‌نام کرده‌اند که چهار و نیم درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

قائدی‌ها با اشاره به اضافه شدن شش هنرستان جدید به ظرفیت هنرستان‌های استان اصفهان در سال جاری ابراز داشت: در حال حاضر استان اصفهان در حوزه تعداد هنرستان‌ شش درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

وی همچنین از ساماندهی ۲۶ هزار و ۸۶۳ کلاس درس در استان اصفهان در سال جاری خبر داد و افزود: از این تعداد ۱۴ هزار و ۳۴۰ کلاس در مقطع ابتدایی، شش هزار و ۴۵۱ کلاس در متوسطه اول و شش هزار و ۷۲ کلاس متوسطه دوم ساماندهی شده است.

۳ هزار نیروی آموزشی در استان اصفهان کم داشتیم

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه در آغاز سال تحصیلی جاری با کمبود سه هزار نیرو روبرو بودیم که با تدابیر اندیشیده شده این کمبود برطرف شد، اضافه کرد : برای این امر ۵۸۱ نفر فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان، ۳۹۱ نفر از طریق ماده ۲۸ استخدام از طریق آزمون سازمان سنجش، یک هزار و ۵۸۸ نفر نیروی واجد شرایط پیش‌دبستانی‌ها و ۶۵۰ نفر از طریق خرید خدمات آموزشی نیروی آموزشی به سیستم آموزش و پرورش اضافه شده است.

مناسب‌سازی مدارس به منظور ورزش و تحرک دانش‌آموزان

مدیرکل آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به اینکه مناسب‌سازی مدارس برای ورزش و تحرک دانش‌آموزان برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اقدامات مورد توجه در دولت تدبیر و امید بوده است، افزود: به دنبال این امر المپیاد ورزش‌های دانش‌آموزی را از حالت قهرمانی خارج کردیم و به سمت المپیادهای مدرسه‌ای کشاندیم که نتایج خوبی را نیز به همراه داشت و در نهایت در مسابقات ورزش مدارس دانش‌آموزان دختر اصفهان در کشور رتبه نخست و در بخش پسران در مجموع در رتبه دوم قرار گرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خصوصی سازی مدارس مصوبه مجلس است، تصریح کرد: نمایندگانی که نسبت به واگذاری فعالیت‌های آموزش و پرورش به بخش خصوصی اعتراض دارند باید برگردند و کارهایی که انجام داده‌اند را بازنگری کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح خرید خدمات آموزشی مصوبه مجلس و دستورالعمل و آئین‌نامه کشوری دارد، ابراز داشت: طرح خرید خدمات یکی از بهترین روش‌های جذب نیرو در آموزش و پرورش است و نمایندگانی که به این موضوع معترض هستند پاسخ بدهند چرا سند تحول آموزش و پرورش در دولت قبل بدون آماده سازی زیر ساخت‌های آموزشی مصوب شد.

وی همچنین در خصوص ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان اصفهان اضافه کرد: همه اتباع مجاز و غیر مجاز می‌توانند فر زندان خود را در مدارس ثبت‌نام کنند.

قائدی‌ها به افزایش استقبال اتباع بیگانه برای ثبت‌نام فرزندانشان در مدارس استان اصفهان اشاره کرد و افزود: در سال جاری با افزایش هفت درصدی ثبت‌نام دانش‌آموزان اتباع روبرو بودیم.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 769453
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.