کمال رضایت روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: انتخاب این دهستان در راستای سیاست های برنامه ششم توسعه مبنی بر تعیین روستاهای هدف برای اولویت بخشی نیازهای آن روستاها صورت گرفته است.
وی افزود: در این طرح، تمام نیروها و امکانات ابتدا برای حل مشکلات روستاهای پایلوت متمرکز خواهد شد.
فرماندار فریدن خاطر نشان کرد:درسال های گذشته یک روستا به صورت پایلوت انتخاب می شد اما درسال جاری مقرر شده است یک دهستان در هر شهرستان به عنوان پایلوت انتخاب و معرفی شود و این رویه در سال های آینده نیز استمرار می یابد.
وی ادامه داد: وزارت کشوراین طرح را با الگوگرفتن ازمدل‌های تجربه شده در کشورهای توسعه‌ یافته برنامه ریزی کرده است که درآن استانداری‌ها موظف هستند با دراختیار قراردادن امکانات مورد نیازدهیاری‌ها مبتنی برنقشه از پیش تعریف شده برای توسعه روستایی اقدام کنند.
فرماندار فریدن افزود:ایده اصلی وزارت کشور برای توسعه روستایی، تحقق مدیریت یکپارچه محلی در روستاها با واگذاری مسئولیت‌ها و امکانات لازم به دهیاری‌هااست که آن را به‌عنوان مکمل مدلی که امسال برای توسعه روستایی پیاده کرده است، در قالب لایحه برنامه ششم توسعه دنبال می ‌کند.
وی تاکید کرد: براین اساس دهیاران روستاهای اسکندری برآفتاب، اسکندری نسار، گل امیر، سینگرد و عادگان این دهستان، لازم است بانک اطلاعاتی از وضعیت روستا شامل اطلاعات فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی را جمع آوری و نیازهای روستا را به مدیریت شهرستان اعلام کنند.
رضایت افزود: اصلاح زیرساخت ها مانند شبکه آب شرب و شبکه فاضلاب، اجرای طرح هادی در روستاها و ساماندهی مسائل فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در روستاها ازاولویت های مدیریت شهرستان در حوزه روستایی است.
وی با بیان این که اجرای این طرح به معنای توسعه نیافتن سایر روستاها نیست، افزود: روستاهای دیگر شهرستان نیز می توانند موازی با روستاهای پایلوت، فعالیت های خود را توسعه دهند.
فریدن دارای 28 روستا، بخش های زنده رود و مرکزی و 5 دهستان ورزق جنوبی، زاینده رود شمالی، دالانکوه، قره بیشه و ورزق است.
شهرستان فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861*خبرنگار: فاطمه زمانی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.