به گزارش ایرنا، مجتبی آراسته روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مرمت خانه دکتر عظیمی از آغاز طرح احیای بافت های تاریخی تا کنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای اجرای آن در قالب بهسازی شهری یک میلیارد و 350 میلیون ریال هزینه شده است.
وی با اشاره به پایان خاکبرداری، مرمت ستون‌ها، دیواره‌ها، سقف خانه و حیات خانه عظیمی در مرحله نخست افزود: برای هر یک از محورهای تاریخی دربند و بنی طبا هم 2 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده بود و عملیات مرمت هم اکنون به پیشرفت 45 درصدی رسیده است.
محور تاریخی بنی طبا، نقشینه و توی ده حدود 250 متر و محور تاریخی دربند و سرکوچه یخچال حدود 500 متر می باشد که ساخت آن به دوره سلجوقیان بازمی گردد.
وی در ادامه نیز از واگذاری چهار هکتار زمین به اداره ورزش و جوانان آران و بیدگل خبر داد و گفت: این زمین با نگاه حمایتی از جوانان در راستای گسترش فعالیت های ورزشی در محدوده بلوار ویگل با پیگیری دولت دوازدهم واگذار شده است.
شهرستان آران و بیدگل با برخورداری از محوطه های باستانی، امامزاده ها، مسجدها، آب انبارها، بازار، بناها و آرامگاه های تاریخی مربوطه به دوره های پس از اسلام در 6 کیلومتری کاشان و 215 کیلومتری اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
7472/8123
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.