به گزارش ایرنا، اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز یکشنبه با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: آخرین نقشه های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار از ساعات پایانی امروز (یکشنبه) تا پایان هفته جاری از روی این استان است.
این اداره کل اضافه کرد: با گذر این موج، وزش باد و گاهی افزایش ابر پیش بینی می شود.
براساس اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان، ناپایداری ها بیشتر به شکل وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود که در نواحی شرقی و مرکزی استان گرد و خاک می تواند منجر به کاهش دید افقی شود.
بر این اساس، سرعت وزش باد در روزهای دوشنبه و سه شنبه از شدت بیشتری برخوردار است و در ساعات بعداز ظهر احتمال توفان لحظه ای نیز وجود دارد.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری در بیشتر نقاط این استان، افت محسوس دما بین چهار تا 6 درجه سانتیگراد پیش بینی کرد.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان روز یکشنبه به ایرنا گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر گذر امواج ناپایدار تا سه روز آینده در استان است.
حسن خدابخش افزود: بر این اساس در این مدت در بیشتر نقاط استان آسمان بصورت صاف تا قسمتی ابری و گاهی افزایش ابر خواهد بود.
وی گفت: ناپایداری ها بیشتر به شکل وزش باد به نسبت شدید تا شدید و گاهی همراه با گرد و خاک خواهد بود.
خدابخش بابیان اینکه دمای هوا تا 24 ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت افزود: دمای هوای اصفهان روز گذشته در گرمترین ساعات به 27 درجه سانتیگراد و امروز (یکشنبه) در خُنک ترین ساعات به هشت درجه سانتیگراد رسید.
رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان برای هوای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه (فردا)، هوای صاف تاکمی ابری گاهی وزش باد شدید و احتمال گرد و خاک و برای روز دوشنبه، صاف تا قسمتی ابری، گاهی وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی کرد.
بگفته خدابخش، چوپانان با 29 درجه سانتیگراد، گرمترین و بوئین میاندشت با یک درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان اصفهان بوده است.
ت 7150/ 2093 ** خبرنگار: علی نعمانی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.