به گزارش ایرنا،شهرستان تیران و کرون از جمله مناطق دارای کمبود معلم است که امسال به دلیل انتقال معلمان و یا بازنشستگی با کمبود 40 آموزگار روبرو شد که برای جبران این کمبود نیروی معلم شهرستان طرح مدارس' بسته حمایتی' اجرا شد.
10 مدرسه شهرستان تیران و کرون مشمول اجرای این قانون هستند از معلمان حق التدریس استفاده می کنند و این کلاس ها توسط مرکز و موسسه غیردولتی وابسته به آموزش و پرورش مدیریت می شود.
وجود معلمان بومی، جوان و دارای علاقه مندی به فعالیت فرهنگی و پرورشی و علمی باعث شده که این نیروهای جوانان که تازه مشغول کار شده اند و البته دوره های ضمن خدمت را گذرانده اند بتوانند مدیریت و فعالیت خوبی در این مدرسه داشته باشند.
با فراگیر شدن مدارس بسته حمایتی و افزایش تعداد آن ها در شهرستان تیران و کرون در برخی مناطق با اعتراض خانواده ها روبرو شد که تبلیغات غلط و حاشیه سازی موجب اعتراض مردم نسبت به مدارس بسته حمایتی بوده است.
خانواده ها دلیل این اعتراض خود را نگرانی از پرداخت شهریه های سنگین اعلام کردند و اظهارکردند: به ما اطلاع داده شده که اگر فرزند شما در مدارس بسته حمایتی تحصیل کند باید شهریه هایی مانند مدارس غیرانتفاعی پرداخت کنید.
یکی از خانواده ها که نسبت به این مدارس اعتراض داشت، گفت: از کیفیت آموزشی دغدغه و نگرانی نداریم زیرا آموزش و پرورش بر فعالیت مدرسه نظارت دارد اما نگرانی از این است که با گذشته زمان بخواهیم شهریه های سنگین بابت تحصیل فرزندانمان بپردازیم.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون با اشاره به اجرای طرح مدارس بسته حمایتی برای جبران کمبود معلم در این شهرستان گفت: 50 درصد معلمان این شهرستان غیربومی هستند که در بین معلمان زن این آمار به 70 درصد می رسد و بومی سازی معلمان از اهمیت خاصی برخوردار است و طرفی معلمان غیربومی تقاضای انتقالی به محل سکونت خود را دارند.
علیرضا مرزبان افزود: طرح مدارس بسته حمایتی علاوه بر جبران کمبود معلم منجر به به کارگیری جوانان جویای کار ساکن در این شهرستان و علاقه مند به فعالیت در آموزش و پرورش می شود.
وی ادامه داد: فعالیت مدارس بسته حمایتی تحت نظر آموزش و پرورش است و بر عملکرد این مدارس نظارت می شود مدارس بسته حمایتی هیچ گونه وجهی و حتی مبلغ مشارکت را نیز از خانواده ها نمی گیرند و نباید نگرانی و دغدغه ای برای خانواده دانش آموزان این دسته از مدارس ایجاد شود.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان تیران و کرون اظهارکرد: بر اساس قراردادی که با موسسه فرهنگی تحت نظر آموزش و پرورش شهرستان منقعد شده دولت بابت هر دانش مبلغی را به موسسه اختصاص می دهد تا اینکه هزینه های اجرایی را که هزینه های جاری مدرسه و حقوق تیم اجرایی است را پرداخت کند.
وی افزود: حق الزحمه نیروهای بکارگرفته شده در این طرح بر اساس آیین نامه معلمان حق التدریس است و موسسه های مجری باید تمام حق و حقوق نیروهای تحت نظر خود را بر اساس این آیین نامه پرداخت کنند.
مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون اضافه کرد: طرح آموزشی مدارس بسته حمایتی سال تحصیلی گذشته به صورت آزمایشی در مدرسه فرزانگان شهر عسگران اجرا شد که این طرح مورد اقبال و رضایت خانواده ها و دانش آموزان قرار گرفت.
همچنین فرماندار شهرستان تیران و کرون در یکی از جلسات شورای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعالیت در آموزش و پرورش نیازمند عشق و علاقه است، گفت: برخی از افراد بسیار علاقه مند برای فعالیت در این وزارتخانه هستند و این علاقه آن ها برای دانش آموزان موثر واقع می شود.
علی رحمانی افزود: طرح مدارس بسته حمایتی فرصتی برای جذب چنین جوانانی برای فعالیت های فرهنگی و آموزشی است و فعالیت آن ها می تواند برای نظام آموزشی کارساز باشد.
با اجرای طرح بسته حمایتی امسال بیش از 40 معلم توسط موسسه بخش خصوصی تحت نظر آموزش و پرورش در شهرستان تیران و کرون جذب شد و کمبود معلم اینگونه پاسخ داده شد.
پس از اعلام فراخوان برای جذب در طرح مدارس بسته حمایتی بیش از 2 هزار نیروی جوان این شهرستان اعلام آمادگی داشتند.
با توجه به کمبود معلم در نظام آموزشی کشور، دولت اقدام به راه اندازی مدارس غیردولتی با ارائه بسته های حمایتی کرده که در این طرح مدارس به موسسه و مراکز غیردولتی واگذار شده و دولت سالانه برای هر دانش آموز سرانه ای را به این مراکز تحت عنوان 'بسته حمایتی' ارائه می کند تا اینکه این مراکز با استفاده از معلمان حق التدریس و دارای تجربه کاری کمبود معلم را جبران کنند.
شهرستان تیران و کرون دارای یکصد مدرسه و بیش از 10 هزار نفر دانش آموز است.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 71 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
گ.7131 خبرنگار: اکبر مهدی زاده انتشاردهنده: عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.