دکتر امیر رحیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: هم اینک 31 واحد فناور و شرکت دانش بنیان در زمینه های فنی و مهندسی و علوم انسانی در مرکز رشد فناوری و کارآفرینی دانشگاه اصفهان فعال هستند که این تعداد نسبت به سال 92 چهار برابر شده است.
مرکز رشد (incubator)، یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از کارآفرینان تحصیلکرده تأسیس می شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت های جدید دانش بنیان را فراهم می کند.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان با بیان اینکه متقاضیان بسیاری خواهان استقرار در مرکز رشد فناوری این دانشگاه هستند، تصریح کرد: به دلیل کمبود فضای فیزیکی، قادر به پذیرش بسیاری از آنها نیستیم.
رحیمی همچنین درباره پارک علم و فناوری دانشگاه اصفهان گفت: رایزنی ها و توافق های اولیه در این زمینه صورت گرفته و در حال نهایی شدن است.
وی افزود: ماموریت های این پارک با 2 پارک علم و فناوری دیگر اصفهان متفاوت و بیشتر درباره فناوری های نرم و مرتبط با علوم نوین، محیط زیست و علوم انسانی است.
استان اصفهان دارای 2 پارک علم و فناوری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است که پارک شیخ بهایی به بهره برداری کامل رسیده و پارک ابوریحان در حال احداث و تکمیل است.
همچنین به گزارش روابط عمومی دانشگاه اصفهان، این دانشگاه در سال 95 بیشترین تلاش خود را معطوف به فرهنگ سازی لازم در زمینه کارآفرینی و شرکت های علمی و دانش بنیان کرده است.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در این باره گفت: این دانشگاه با برگزاری هدفمند کارگاه ها، نشست ها، مسابقات و رویدادهای کارآفرینی برای جهت دهی ذهنی همکاران و دانشجویان تلاش کرده است.
رحیمی ماموریت معاونت پژوهشی را انجام تحقیقات فاخر، هدفمند و ماموریت گرا در مرزهای دانش با هدف تولید فناوری و توسعه دانش فنی در زمینه های فنی مهندسی و علوم پایه و پاسخ به نیازها و مشکلات جامعه در حوزه علوم انسانی خواند و افزود: ماموریت گرایی پایان نامه ها به معنی انسجام و ارتباط موضوعی پایان نامه ها رسیدن به هدف بزرگ از پیش تعیین شده ضروری است.
وی با بیان اینکه ایجاد مراکز تحقیقاتی تقاضامحور در سال های اخیر مبتنی بر همکاری با یک سازمان یا ارگان دولتی یا خصوصی از دیگر برنامه های این معاونت است، خاطرنشان کرد: این امر تاکنون منجر به ایجاد سه مرکز پژوهشی تقاضا محور شده است.
وی اضافه کرد: همچنین مرکز بازی های رایانه ای دانشگاه اصفهان با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سایر وزارتخانه های مرتبط، به عنوان یک مرکز پیشرو در عرصه تولید و آموزش تولید بازی های رایانه ای و یک برند ویژه برای این دانشگاه در حال فعالیت و توسعه است.
وی همچنین مهمترین دستاوردهای دانشگاه اصفهان در چهار سال اخیر را افزایش سهم تولیدات علمی فاخر در قالب تولید علم برتر، رشد 300 درصدی شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه، رشد کمی و کیفی طرح های پژوهشی برون دانشگاهی، ورود به نظام های رتبه بندی بین المللی معتبر و ایجاد مراکز پژوهشی تقاضامحور فعال عنوان کرد.
رحیمی ماموریت گرا کردن تحقیقات اعضای هیات علمی در قالب تدوین نقشه های راه تحقیقاتی پنج ساله، رشد کیفی مجله های علمی پژوهشی دانشگاه بنا بر سطح بندی وزارت علوم و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) را نیز از دیگر دستاورد های دانشگاه در چهار سال گذشته اعلام کرد.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود 15 هزار دانشجو، 650 عضو هیات علمی و 14 دانشکده در رشته های مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، زبان، اقتصاد و فناوری های نوین است.
ت/3011 / 6022 خبرنگار: آسیه معینی - انتشار دهنده : عمادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.