به گزارش ایرنا، ' علیرضا نصر اصفهانی ' روز دوشنبه در جلسه هیات مدیره سازمان قطارشهری اصفهان و حومه به اهمیت تکمیل خط یک قطارشهری اصفهان و ساخت خطوط دیگر اشاره کرد و افزود: قطارشهری از آرزوهای دیرینه شهر اصفهان به شمار می ‌رود و مردم منتظرند که خطوط قطارشهری اصفهان به سرعت تکمیل شود.
وی تکمیل قطارشهری اصفهان را از دغدغه های شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد و گفت: این نوع حمل و نقل باید بصورت کامل در اختیار شهروندان قرار گیرد زیرا مردم اصفهان شایسته بهترین ‌ها هستند و بدون شک باید برای تکمیل آن تلاش جدی انجام شود.
نایب رئیس شورای شهر اصفهان با اشاره به تلاش‌ های شبانه‌ روزی کارکنان قطارشهری اصفهان بمنظور تکمیل خط یک قطارشهری این کلانشهر افزود: زیر ساخت‌ های لازم برای ارائه خدمات حمل و نقل عمومی به شهروندان باید بصورت مناسب و به سرعت مهیا شود و بدون شک تلاش می‌کنیم که بیشترین مباحث شورای پنجم شهر اصفهان به موضوع قطارشهری اختصاص یابد.
وی، به اهتمام جدی مدیران شهری برای تکمیل خط یک و ساخت خطوط دیگر قطارشهری اصفهان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر تمرکز شورا بر قطارشهری اصفهان معطوف است و کمیسیون‌ های این شورا به این موضوع توجه جدی دارند.
نصر اصفهانی اضافه کرد: بنابراین تلاش می‌ کنیم که با پیگیری تعهدات و اختصاص بودجه مناسب، زمینه تکمیل قطارشهری اصفهان را فراهم کنیم.
وی با بیان اینکه تأمین مالی برای تکمیل قطار شهری اصفهان باید بصورت مستمر از سوی شورای اسلامی این شهر پیگیری شود، ادامه داد: بدون شک شورای پنجم تلاش می کند تا خطوط بعدی قطارشهری اصفهان با جدیت تکمیل شود.
مشاور عالی شهردار اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به تلاش ‌های انجام شده برای ساخت خط یک قطار شهری اصفهان گفت: تلاش اصلی سازمان قطارشهری اصفهان تکمیل ایستگاه های قطارشهری در مناسب ‌ترین کیفیت و زمان مناسب است و در این راستا کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است.
جواد شعرباف با بیان اینکه در پروژه‌های قطارشهری اصفهان از پیمانکاران مطرح کشور استفاده می ‌شود، افزود: ایستگاه انقلاب یکی از مهمترین ایستگاه‌های قطارشهری اصفهان به شمار می‌ آید که در مجموع حدود 18 هزار متر مربع زیربنا دارد و در هر ساعت ظرفیت هشت هزار نفر مسافر را دارد.
مشاور عالی شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ایستگاه انقلاب از ویژگی ‌های خاصی برخوردار است، گفت: این ایستگاه ظرف ماه ‌های آینده در اختیار شهروندان قرار می گیرد.
وی هزینه انجام شده برای ساخت هر ایستگاه قطارشهری اصفهان را 200 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: باید تلاش کنیم تا بر اساس منابع موجود و با استفاده بهینه از آن، بهترین خدمات را به مردم شهر اصفهان ارائه کنیم.
رئیس کمیسیون اقتصادی شورای شهر اصفهان نیز با اشاره به تلاش‌ های انجام شده برای ساخت قطارشهری اصفهان گفت: امید است در طراحی ایستگاه ‌های هسته مرکزی شهر، ایستگاه‌ هایی متناسب با فضای اصفهان و تاریخ و تمدن این شهر احداث شود.
' نصیر ملت ' بابیان اینکه تلاش پنجمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان برآورده کردن مطالبات شهروندان است، افزود: کارگروه های تخصصی شورای پنجم توجه به این موضوع را مد نظر دارند.
شیرین طغیانی، رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به موضوع توسعه پایدار شهری گفت: شورای شهر اصفهان نیز این موضوع را مد نظر قرار می‌دهد و بر این اساس از پروژه قطارشهری اصفهان حمایت می کند.
جلسه هیئت مدیره سازمان قطارشهری اصفهان و حومه روز دوشنبه با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان در محل ایستگاه انقلاب برگزار شد.
با بهره‌ برداری مراحل اول، دوم و بخش نخست فاز سوم خط یک قطارشهری اصفهان، هم ‌اکنون 16 کیلومتر از خط یک متروی اصفهان حدفاصل ایستگاه قدس تا آزادی از ساعت هفت تا 15 هر روز در حال بهره‌برداری و استفاده شهروندان است.
خط یک متروی اصفهان از ایستگاه قدس آغاز می‌شود و با عبور از ایستگاه‌ های بهارستان، گلستان، شهید مفتح، شهید علیخانی، جابر، کاوه، شهید چمران، شهید باهنر و شهدا و تختی، سی و سه پل، شریعتی و آزادی به شهروندان خدمت‌ رسانی می‌ کند.
ت/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.