به گزارش ایرنا، روز یکشنبه مصادف با دهم محرم سال 1439 هجری قمری همزمان با عاشورای حسینی غرق در ماتم و عزار شد و مردم این خطه، آیین های مذهبی در سوگ امام سوم شیعیان و رهبر آزادی خواهان جهان حضرت حسین بن علی (ع) و یاران باوفایش برگزار کردند.
در روز عاشورا جای جای دیار نصف جهان به خصوص مساجد، تکایا، حسینیه ها، بقاع متبرکه امامزادگان، گلزارهای شهدا و خیابان ها مردم دسته های سینه زنی و زنجیر زنی به راه انداختند و در سوگ امام حسین (ع) گریستند.
درحرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر (ع) ( زینبیه اصفهان ) موج موج دسته های سینه زنی و زنجیر زنی از سایر نقاط اصفهان وارد این بقعه متبرکه می شوند و با مداحی مداحال اهل بیت در سوگ حضرت اباعبدالله حسین (ع) در عاشوری حسینی عزاداری می کند.
برپایی ایستگاه های صلواتی و پذیرایی از عزداران حسینی، پخش نذری ، سخنرانان مذهبی در مساجد و بقاع متبرکه درمصائب اهل البیت (ع) و سیره و سبک زندگی حضرت امام حسین (ع) و فسلفه قیام کربلا از جمله برنامه هایی است که به همین مناسبت برگزار می شود.
حضور چشمگیر مردم در سایر بقاع متبرکه همچون امامزاده جعفر بن رضا معروف به امامزاده شاه کرم، امامزاده حسن بن موسی بن جعفر، امامزاده ابراهیم معروف به نرمی و سایر امامزاده ها ، مساجد و تکیه ها و حسنیه ها به چشم می خورد. در این مراسم ها مداحان در سوگ شهدای کربلا مرثیه سرایی کردند.
گ/8114/ 2093 ** خبرنگار: امیرحسین اکبری ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.