محمد محمدی روز دوشنبه به ایرنا گفت: سه واحد صنعتی در بخش ریخته گری این شهرستان بدلیل رعایت نکردن الزامات زیست محیطی و آلوده کردن هوا پلمب شد.
وی گفت: واحدهای مذکور با پیگیری اداره حفاظت محیط زیست و همکاری نیروی انتظامی و با توجه به شکایات متعدد مردمی، به دستور دادستان شهرستان پلمب شد.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست نجف آباد، وارد کردن آلاینده های خطرناک به محیط زیست و بی توجهی به اخطارهای رفع آلودگی را از مهمترین دلایل توقف فعالیت این واحدهای صنعتی بیان کرد.
وی در باره روند اعمال قانون بر واحدهای صنعتی آلاینده گفت: ابتدا به این واحدها اخطار داده می شود و در صورتی که آلودگی خود را برطرف نکنند به مراجع قضایی معرفی و در نهایت با حکم دادگاه پلمب می شوند.
بر اساس استانداردهای زیست محیطی،تمام صاحبان واحدهای تولیدی اعم از صنعتی، معدنی، کشاورزی، دامداری و واحدهای خدماتی موظف به رعایت مداوم کلیه ملاحظات زیست محیطی و استاندارد سازی خروجی های خود و جلوگیری از هرگونه آلایندگی در این واحدها در صورت تداوم آلودگی محیط، از لحاظ قانونی و قضایی مورد تعقیب قرار می گیرند و تا زمان رفع کامل آلایندگی، محل کار آنها پلمب می شود.
شهرستان نجف آباد در 30 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.
گ/8114/6027 خبرنگار: امیرحسین اکبری* انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.