به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین ' سید علی سجادی ' در خطبه های نماز جمعه نایین، صحبت های اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل را سخیف دانست و افزود: این شخص دیوانه در مجمع عمومی سازمان ملل که باید منشا صلح باشد، حرف هایی پر از خشم مطرح کرد.
وی اضافه کرد: صحبت های اخیر رئیس جمهور آمریکا ناشی از سبک مغزی و عصبانیت آن از قدرت جمهوری اسلامی ایران است.
وی داعش را ساخته دست آمریکا دانست و گفت: ذات آمریکایی ها خبیث است از اینرو ما باید آنها را بشناسیم زیرا آنها همیشه دشمن مسلمانان هستند.
حجت الاسلام سجادی به مناسبت های 31 شهریور به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس، محرم، و هفته امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس ناجوانمردانه به کشور ما حمله شد و دشمن احساس کرد ما ضعیف هستیم و صدام به قدری اطمینان از پیروزی خود داشت که بقیه مصاحبه خود در روز اول جنگ را به مصاحبه در تهران موکول کرد.
وی خاطرنشان کرد: در آن زمان تازه انقلاب کرده بودیم و نیروهای نظامی ما انسجام لازم را نداشتند اما امام راحل در روزهای اول فرمودند آنچنان سیلی به صدام بزنیم که نتواند از جای خودش برخیزد و همینگونه نیز شد.
امام جمعه نایین با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: کسانی که به شکل ناشایستی در خیابان ها ظاهر می شوند بد عمل می کنند از اینرو ما باید آنها را امر به معروف و نهی از منکر کنیم.
وی امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ای عظیم دانست و افزود: امر به معروف و نهی از منکر به اجتماع و راهی که طی می کند، امنیت می دهد.
امام جمعه نایین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آ غاز محرم گفت: همه باید بیاد داشته باشیم که انقلاب اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی است لذا باید سوگواری هایمان در مراسم این حماسه سترگ با اهداف سیدالشهدا (ع) همخوانی داشته باشد.
وی به برگزاری با شکوه نماز عاشورا نیز تاکید کرد و گفت: امام حسین (ع) در حالتی که از هرسو تحت محاصره دشمن قرار داشت از اقامه نماز سرباز نزد اما دیده می شود که در برخی از موارد، نماز عاشورا دستخوش مراسم سوگواری می شود.
حجت الاسلام سجادی به آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: ما در مقابل فرزندان این سرزمین مسئول هستیم و باید آنها را به درستی تربیت کنیم.
نمازگزاران نایینی پس از اقامه نماز جمعه با حضور در راهپیمایی، اعتراض و انزجار خود را از سخنان رییس جمهوری آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل و سیاست های خصمانه دولت این کشور، اعلام کردند.
شهرستان نایین با بیش از39 هزار نفر جمعیت در140 کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
7136 / 2093 ** خبرنگار: حسین فرزانیان محمدی ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.