به گزارش ایرنا، دبیر همایش جهانی شیرخوارگان حسینی کاشان در حاشیه برگزاری این آئین در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: مسجد صادقیه و آستان مقدس امامزاده هادی (ع) فین کاشان به ‌عنوان بزرگترین محل تجمع این همایش در شهرستان است.
علی هاشم‌زاده گفت: توزیع سربند و لباسهای متحدالشکل بین کودکان ثبت ‌نام ‌شده، قرائت زیارت عاشورا، نذرنامه خوانی با حضور خانواده معظم شهیدان ، مداحی و روضه خوانی در مسجد صادقیه را از جمله برنامه های این همایش است.
وی از اجرای طرح قدمگاه کودک خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح اثر پای کودکان شرکت کننده در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی به عنوان نخستین قدم در زندگی با مواریث حسینی ثبت و ضبط می‌شود.
وی همچنین اجرای طرح سنجش سلامت رایگان برای مادران و کودکان، همایش‌ طب اسلامی، برپایی نمایشگاه عبرت‌های عاشورایی و نشست اقدام علیه کودک‌کشی را از جمله برنامه‌های جانبی همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در مسجد صادقیه کاشان بیان کرد.
همایش جهانی شیرخوارگان حسینی از سال 83 در تهران آغاز شد و کاشان نیز از سال 84 به عنوان یکی از شهرستان های پیش قراول کشور در برگزاری این همایش به مرکزیت هیات حضرت علی اصغر(ع) مسجد صادقیه گام برداشت.
همایش جهانی شیرخوارگان حسینی بطور همزمان در 4500 مکان سراسر ایران و 41 کشور جهان درنخستین جمعه محرم الحرام برگزار می شود.
این همایش به ثبت ملی رسیده و درخواست برای ثبت جهانی آن در فهرست آثار ناملموس یونسکو نیز ارسال شده است.
6136 * خبرنگار: یوسف صائب** سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.