به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی سجادی در خطبه های نمازجمعه این هفته نایین به کشته شدن سه هزار نفر در میانمار و 10 هزار آواره ای که بدون جنگ به این مصیبت دچار شده اند اشاره کرد و بیان داشت: شورای امنیت بعد از این همه اتفاقات تلخ به تازگی تصمیم به بررسی این مساله گرفته است که نشان از بی خردی است.
وی ادامه داد: سران کشورهای اسلامی با فشار سیاسی، اقتصادی باید وارد شوند تا به این وضعیت رسیدگی کنند و ایران هر جا ظلمی وجود داشته بشدت آن را محکوم کرده و در مقابل آن ایستاده است.
وی تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید مراکز بین المللی و سازمان ملل را نسبت به کشتار مسلمانان میانمار حساس کنند.
وی در بخشی دیگر از خطبه های نماز جمعه نایین با یادآوری نزدیکی ماه محرم و صفر و روزهای عاشورا و تاسوعای حسینی گفت: هیات ها، امامان جمعه و مرثیه خوان ها برای برگزاری هرچه باشکوهتر آیین های ماه محرم عزت و عظمت امام حسین (ع) و خاندان پیامبر اسلام(ص) تلاش کنند.
سجادی ادامه داد: مکتب امام حسین (ع) مکتب آزادی خواهی و جهاد و شهادت است و مداحان و دست اندر کاران برگزاری آیین های مذهبی در این ماه باید از فعالیت هایی که سوء استفاده دشمنان اسلام و مسلمانان را به همراه دارد، خودداری کنند.
وی با یادآوری اول مهر و بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه افزود: تحصیل و کسب علم باید همراه با آگاهی باشد و در کنار علم آموزی به تزکیه نفس بکوشیم.
امام جمعه نایین از شهروندان خواست با کمک ها و مساعدت، زمینه تحصیل را برای دانش آموزان نیازمند فراهم کنند.
و همچنین با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: هر چه داریم به برکت خون شهدا و امام شهداست.
سجادی یاد آورشد: اگر امروز برخی از تحلیل گران سیاسی اعلام می کنند که مشکلات منطقه بدون حضور ایران قابل حل نیست و یا سعودی ها در عربستان به حاجیان ما احترام می گذارند، این ها به برکت دفاع مقدس شکل گرفته است.
شهرستان نایین با بیش از 39هزار نفر جمعیت در140کیلومتری شرق اصفهان قراردارد.
ت 7136 ** خبرنگار حسین فرزانیان محمدی ** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.