به گزارش ایرنا؛ اولین سمینار راهکارهای عملی کارآفرینی و توسعه کسب و کار در شهرستان فریدن صبح امروز چهارشنبه، با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و تعدادی از مسئولان در سالن 17 شهریور شهر داران برگزار شد.
کوروش خسروی دارانی عضو شورای شهر اصفهان، دبیر جشنواره علمی فناوری شیخ بهایی و رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های شورای شهر اصفهان سخنران این سمینار بود.
وی در اظهارات در خصوص سرفصل های مهمی هم چون معرفی مفهوم کارآفرینی، شرایط لازم برای تحقق کارآفرینی، ویژگی های شخصیتی کارآفرین، مهارت های مورد نیاز برای کارآفرینی، شاخص های کلیدی محیط مناسب برای کارآفرینی و راهکارهای عملی برای کشف و گسترش زمینه های کارآفرینی در شهرستان توضیحاتی ارائه داد.
صفر بدیع زمانی معاون فرماندار فریدن نیز در بخشی از این همایش با بیان این که فرهنگ کارآفرینی باید توسعه بیابد، اظهار داشت: در این راستا نیازمند ورود جدی مدارس و دانشگاه های کشور به بحث کارآفرینی هستیم.
در این سمینار هم چنین پرسشنامه هایی در خصوص نحوه برگزاری سمینار و نیز آزمون شخصیت شناسی کارآفرین بین شرکت کنندگان توزیع شد.
رشد بیکاری از معضلات بزرگ شهرستان فریدن است که در طی سال های اخیر موجب تشدید پدیده مهاجرت شده است.
وجود زمینه های مساعد دراین شهرستان در بخش های مختلف از جمله پرورش و برداشت گیاهان دارویی، صنایع دستی بومی و گردشگری، موجب شده است تا بحث کارآفرینی و چگونگی توسعه کسب و کار به یکی از مهم ترین نیازها تبدیل شود.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزارنفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.
9861*خبرنگار: فاطمه زمانی** انتشار: سلطانمرادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.