به گزارش ایرنا، دکتر فریبا طالقانی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران در اصفهان افزود: برغم نیاز مُبرم بیمارستان ها به پرستار، تعدادی از دانش آموختگان این رشته همچنان بیکارند و میل چندانی به اشتغال در این حرفه ندارند.
وی یادآور شد: جذب و اشتغال دانش آموختگان رشته پرستاری و مامایی در حیطه اختیارات و وظایف این دانشکده نیست اما با توجه به ارتباط خود با دانش آموختگانمان،
متوجه می شویم که تعدادی از آنها خانه نشین شده اند.
وی با اشاره به نبود آمار تعداد بیکاران رشته پرستاری در استان اصفهان تاکید کرد: این در حالی است که این استان با کمبود چهار تا پنج هزار پرستار مواجه است.
رییس دانشکده پرستاری اصفهان گفت: برای رفع کمبود پرستار، ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته پرستاری این دانشکده افزایش یافته است بطوریکه هر سال حدود 200 پرستار تربیت می کنیم که با مجموع سایر آموزشکده های آزاد استان به حدود 500پرستار در سال می رسد.
وی با بیان اینکه سراسر دنیا با معضل کمبود پرستار مواجه است، افزود: اگر می خواهیم به سطح استانداردهای تعریف شده برسیم باید تعداد دانش آموختگان این رشته را به مرور زمان افزایش دهیم.
رییس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در باره رشته مامایی نیز گفت: بیکاری در بین دانش آموختگان این رشته نیز بالاست ضمن اینکه با کمبود ماما در برخی از مراکز درمانی مواجه هستیم.
طالقانی تصریح کرد: پذیرش دانشجو در رشته مامایی در سال های اخیر در دانشکده پرستاری و مامایی اصفهان افزایش نیافته است.
وی همچنین با بیان اینکه شرایط امروز بر اساس توقعات و انتظارات جامعه نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: وضعیت شغلی پرستاران در زمان حاضر نسبت به گذشته بسیار بهتر شده است اما هنوز با ایده آل ها فاصله دارد.
دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از سال 1347 در قالب آموزشگاه عالی پرستاری اصفهان آغاز به کار کرد.
حدود یکهزار و 271 دانشجو در رشته های پرستاری، مامایی و اتاق عمل در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا در این دانشکده تحصیل می کنند.
در سال های دور، تنها حدود 20 درصد از دانشجویان این دانشکده را پسران تشکیل می دادند اما در سال های اخیر این رقم به 42 درصد رسیده است.
ت/3011 / 6027 خبرنگار: آسیه معینی* انتشار:شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.