به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، علی تقیان  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: اولین همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری در اصفهان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه حصار میان جوانان و مسئولان در حال شکسته شدن است، گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش مدیران شهری متقاعد شوند، کار را به دست جوانان بسپارند و امور را برون سپاری کنند.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری گفت: طرح و ایده اولیه این همایش توسط جوانان مستعد اصفهانی ارایه شد، اما در ادامه در کارگروه‌های تهران مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد، اصفهان میزبان این همایش باشد.

وی با بیان اینکه توسعه پایدار شهری مساله جهانی است، افزود: تعریف جهانی توسعه پایدار شهری دارای سه شاخص اجتماعی، اقتصادی و محیط زیست است، اما با توجه به فرهنگی بودن کشور، موضوع فرهنگ را به این شاخصه‌ها اضافه کرده و مفهوم توسعه پایدار شهری را در چهار شاخص مورد بررسی قرار دادیم.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با اشاره به تشکیل حوزه اجرایی، علمی و شورای سیاست گذاری در دبیرخانه همایش تصریح کرد: این همایش با حضور جوانان منتخب از سراسر کشور در روزهای ۲۲ و ۲۳ شهریورماه در اتاق بازرگانی برگزار می‌شود.

تقیان با بیان اینکه از هر استان دو جوان فعال در زمینه توسعه پایدار شهری به دبیرخانه معرفی شده و در همایش شرکت خواهند داشت، افزود: در برگزاری این همایش از ظرفیت‌ها و توانایی جوانان فعال اصفهانی استفاده شد و اساتید و کارشناسان نیز به عنوان بازوان مشورتی با ما همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه تمام اعتبارات برگزاری این همایش به صورت مردمی تامین شده است، گفت: دائمی شدن این دبیرخانه در اصفهان از دغدغه‌های ما است، هم‌چنین هیئت داوران از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های سراسر استان انتخاب شده‌اند.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری با بیان اینکه فراخوان ارسال مقالات در چهار حوزه محیط زیست، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در توسعه پایدار شهری داده شد، اضافه کرد: بیش از ۱۳۶ مقاله از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که ۱۰ مقاله برتر در کتاب توسعه پایدار چاپ می‌شود.

وی ادامه داد: حدود سه ماه دیگر از کتابخانه الکترونیکی و مجازی توسعه پایدار شهری در اصفهان رونمایی می‌شود، در این کتابخانه کتب اساتید جهانی در زمینه توسعه پایدار شهری گردآوری شده است و به عنوان خوراک علمی و فرهنگی در اختیار جوانان قرار خواهد گرفت.

تقیان با بیان اینکه حصار میان جوانان و مسئولان در حال شکسته شدن است، گفت: امیدواریم با برگزاری این همایش مدیران شهری متقاعد شوند، کار را به دست جوانان بسپارند و امور را برون سپاری کنند.

دبیر اجرایی اولین همایش ملی نقش جوانان در توسعه پایدار شهری ادامه داد: هدف از برگزاری این همایش گفتمان سازی در چهار حوزه محیط زیست و چالش‌های آن، مباحث اقتصادی و کارآفرینی، آسیب‌های اجتماعی و موضوعات فرهنگی و دغدغه‌های مقام معظم رهبری در این حوزه است.

وی اضافه کرد: از ۱۳۶ مقاله ارسال شده به دبیرخانه همایش ۵۰ مقاله از استان اصفهان بوده است، البته اطلاع رسانی به صورت عام نبوده و تنها به ارگان‌ها و تشکلات مرتبط به جوانان اطلاع رسانی شده است، زیرا هدف شناسایی جوانان منتخب بوده است.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 739684
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.