الف: اخبار ملی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** تمام شدن چالش نهنگ آبی از مهمترین اخبار سراسری مورد توجه شبکه های اجتماعی اصفهان بود. مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در باره چالش نهنگ آبی گفت: باید تاکید کنم که نهنگ آبی مانند سطل آب یخ، یک چالش است نه یک بازی رایانه‌ای.وی با بیان این که سازندگان این چالش دستگیر شده‌اند،گفت: از آنجا که بازی رایانه ای نهنگ آبی نیاز به یک ادمین برای تایید و اعلام مراحل دارد، با دستگیری سازندگان آن، عملاً دیگر این چالش وجود ندارد اما پرداختن به آن سبب می‌شود آدم‌های سودجو به فکر کپی کردن آن بیفتند و بحران جدیدی را در سطح کشور ایجاد کنند. چالش نهنگ آبی، یک بازی اینترنتی و متشکل از یکسری وظایف واگذاری شده به بازیکنان توسط مدیران در طول 50 روز است که با چالش نهایی بازیکن نیاز به پایان دادن به زندگی خود دارد.
***تکذیب قطع همکاری فدراسیون فوتبال سوریه با ایران بدلیل ضرورت رعایت حجاب بانوان از دیگر اخبار مورد توجه شبکه هایب اجتماعی بود. در حالی که به گفته برخی از منابع خبری، فدراسیون فوتبال سوریه بدلیل عدم تمایل به تبعیت از قوانین حجاب در ورزشگاه آزادی همکاری خود را با فدراسیون فوتبال ایران قطع کرده، رئیس دپارتمان بین الملل فدراسیون فوتبال به سایت نود گفت: از شنیدن این خبر تعجب کردم. وی افزود: در این چند روز، ما شکایت و نامه ای از فدراسیون فوتبال سوریه ندیده ایم و این خبر کاملا کذب و نادرست است. در باره میزبان بازی پلی آف سوریه مقابل استرالیا هم خود کنفدراسیون فوتبال آسیا به موقع خبررسانی خواهد کرد.
*** به رسمیت نشناختن طب اسلامی در وزارت بهداشت نیز از دیگر اخبار مورد توجه بود. مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت تاکید کرده است که موضوعی به نام طب اسلامی نداریم.دکتر محمود خدادوست گفت: کارگروه نظام سلامت در اسلام سه سال روی موضوع طب ایرانی بررسی کارشناسی انجام داده است. ما برای تعیین تکلیف این موضوع به مراجع تقلید و حدیث شناسان پژوهشکده علوم قرآنی مراجعه کردیم. نتیجه تمام این بررسی‌ها این بود که ما موضوعی به نام طب اسلامی نداریم.

ب: اخبار محلی در فضای مجازی استان اصفهان:
*** سانحه برای یک فروند بالگرد در نصرآباد اصفهان در صدر اخبار محلی مورد توجه شبکه های اجتماعی قرار داشت. یک فروند بالگرد متعلق به شرکت هواپیماسازی ایران (هسا)یکشنبه شب در منطقه نصر آباد اصفهان دچار سانحه شد. این حادثه زمانی رخ داد که دو فروند بالگرد آموزشی هسا شب گذشته برای انجام پرواز آزمایشی به پرواز درآمدندکه یکی از آنها در منطقه آموزشی نصرآباد اصفهان هنگام فرود دچار سانحه شد. روابط عمومی هوانیروز اصفهان اعلام کرد: این دو بالگرد در اختیار سازمان هواپیماسازی کشور(هسا) بود که یکی از آنها پس از یک ساعت و 30 دقیقه پرواز، بدلیل نقص فنی مجبور به فرود اضطراری سنگین و هنگام فرود دچار سانحه شد. خلبان و کمک خلبان این بالگرد پس از سانحه به بیمارستان منتقل شدند و اکنون وضعیت جسمی آنها رضایت بخش است.
*** تبدیل شدن زاینده رود به مُرده رود در صورت انتقال آب به بروجن نیز از دیگر اخبار محلی مورد توجه بود. نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: انتقال آب پشت سد زاینده رود به بُروجن، پیش از بهره برداری کامل از تونل سوم کوهرنگ، زاینده رود را به 'مرده رود' تبدیل می کند.
*** دستگیری کلاهبردار فوتبالی در اصفهان نیز از اخبار محلی مورد توجه بود. رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت:فردی که با سوء استفاده از نام یکی از فوتبالیست‌ های معروف در شبکه اجتماعی تلگرام به بهانه جذب بازیکن در تیم ملی نوجوانان ترکیه 150 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود، در عملیات پلیس فتای استان دستگیر شد.
گ//6027/3011 انتشار: شکراللهی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.